IRC-Gallerian Virtuaalifestarit-kampanja lähes tuplasi Jurassic Rockin festarivieraiden määrän

Viime viikonlopun Jurassic Rock keräsi yhteensä 15 300 ihmistä paikan päälle Mikkeliin. Määrä on Jurassic Rockin kaikkien aikojen ennätys. Paikan päällä olleiden lisäksi festarit näki internetin kautta yli 11 500 katsojaa, sillä festarit lähetettiin nyt jo toista kertaa suorana lähetyksenä internetiin: IRC-Gallerian Jurassic Rock -yhteisössä vietettiin perjantain ja lauantain ajan virtuaalifestareita hyvissä tunnelmissa, mm. Irinan, Mokoman, Stam1nan, Disco Ensemblen ja Eläkeläisten seurassa.

Internetin kautta festareihin osallistuneet katsoivat livekuvaa konserteista ja chattasivat keskenään kahden päivän ajan. Nettikatsoja vietti livelähetyksen parissa keskimäärin huimat 42 minuuttia.

"Virtuaalifestareilla oli mahtava meno, ihmiset juttelivat ja juhlivat keskenään", kertoo nimimerkki ||Reetta| (20v.), joka osallistui festareille internetin kautta sekä perjantaina että lauantaina. "Minusta oli hienoa osallistua virtuaalisesti Jurassic Rockiin: olin odottanut festareita kovasti ja liputkin oli jo hommattu, mutta en päässyt paikan päälle loukkaantumisen vuoksi.”

"IRC-Galleriassa järjestetyt virtuaalifestarit on kansainvälisestikin mitattuna ehdottomasti isoin musiikkitapahtuma, jota olemme olleet streamaamassa", sanoo Annelie Demred Bambuser.com:sta. "Myös keskimääräinen lähetyksen katsomisaika on huikea: yleensä streameja seurataan keskimäärin paljon lyhyempiä aikoja", Demred jatkaa.

IRC-Galleria tavoitti kesäkuussa 62,4% suomalaisista 15-24v. Internet-käyttäjistä (Comscore) ja palvelussa on n. 470.000 aktiivista käyttäjätunnusta.

Heini Varjonen, IRC-Galleria

heini.varjonen@sulake.com, puh. 050 547 3406

IRC-Galleria

IRC-Galleria on Suomen käytetyin nuorten ja nuorten aikuisten verkkoyhteisö. Se on oleskelupaikka, jossa käyttäjät voivat helposti pitää yhteyttä kavereihinsa ja tutustua uusiin ihmisiin. Käyttäjät voivat lisätä omaan profiiliinsa kuvia ja videoita sekä pitää blogia. ”Galtsuun” voi perustaa myös yhteisöjä, joissa voi helposti tutustua muihin samanhenkisiin ihmisiin. Käyttäjät ovat reippaita ja aktiivisia keskustelijoita. IRC-Galleria on perustettu vuonna 2000, ja sen omistaa suomalainen Sulake Corporation  Oy.