Sulake Euroopan kahdeksanneksi nopeimmin kasvanut teknologiayritys

Online-yhteisöihin ja peleihin keskittynyt Sulake Corporation Oy sijoittui kahdeksanneksi Deloitten Technology Fast 500 EMEA –listalla. Kisassa etsittiin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) -alueen nopeiten kasvaneita teknologia-alan yrityksiä. Kisaan saivat osallistua vähintään viisi vuotta toimineet teknologiayritykset, ja sijoitus laskettiin viimeisen viiden vuoden liikevaihdon prosentuaalisen kasvun perusteella. Sulake oli kymmenen parhaan joukossa ainoa yritys, joka toimii sisältötuotannon ja vuorovaikutteisen viihteen alueella. Sulakkeen kasvu on ollut vauhdikasta ja kasvuprosentti oli peräti 8 173. Sulakkeen perustamisvuoden 2000 liikevaihto oli 165 000 euroa ja vuoden 2004 liikevaihto nousi 13,7 miljoonaan euroon. Kuluvan vuoden liikevaihdon odotetaan jälleen kaksinkertaistuvan. Sulakkeen päätuote on Habbo Hotel, nuorille suunnattu pelimaailma. Se on toiminnassa 16 maassa neljällä eri mantereella. Maailmanlaajuisesti Habbo Hotel –sivustoilla vierailee 4,4 miljoonaa yksittäistä käyttäjää kuukaudessa. Habbo-hahmoja on luotu jo lähes 40 miljoonaa. Sulake on laajentamassa Habbo-brandia yhteisöllisen pelimaailman lisäksi mobiilituotteisiin, animaatioon ja reaalimaailman tuotteisiin. “Sijoittumisemme kahdeksanneksi Deloitten Technology Fast 500 EMEA -listalla on todellinen saavutus”, kertoo Timo Soininen, Sulakkeen toimitusjohtaja. “Sen on mahdollistanut Habbo-konseptin yleismaailmallisuus ja hyvä skaalautuvuus. Habbo-idea kiinnostaa nuoria maasta ja kulttuurista riippumatta. Valtava kasvuvauhti on vaatinut myös lahjakasta ja sitoutunutta henkilöstöä kaikkialla toimipisteissämme. He ovat kasvattaneet Sulakkeen start-up-yrityksestä maailmanluokan toimijaksi.” “Nelinumeroinen kasvukäyrä antaa melkoisen todisteen yrityksen ja sen tuotteiden laadusta. Sulake on näyttänyt, että sillä on edellytykset vahvaan kasvuun”, totesi Deloitten Technology Fast500 EMEA -projektista vastaava osakas Karel Bakkes. Lisätietoja: Timo Soininen, toimitusjohtaja, Sulake Corporation Oy, puh. 050 564 8269 Paula Biveson, viestintäjohtaja, Sulake Corporation Oy, puh. 050 512 3001. www.sulake.com www.deloitte.com