Netsize auttaa Habbo Hotelia maailmanvalloituksessa

Report this content

Sulake ja Netsize ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jolla Netsize tarjoaa operaattori- ja laskutusyhteydet Sulakkeen virtuaalipalvelulle, Habbo Hotelille. Sopimus kattaa yli 40 matkapuhelinoperaattoria Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

Yhteistyö auttaa Sulaketta keskittymään ydinosaamiseensa, yhteisöllisten ja vuorovaikutteisten monen pelaajan verkkopelien tarjoamiseen, sen sijaan, että se käyttäisi resurssejaan useiden eri mobiililaskutuspartnerien hallintaan. Sopimuksen myötä Sulake hyötyy Netsizen yli 80 operaattoria kattavasta mobiilipalveluiden toimitus- ja maksujärjestelmästä. “Lisämaksullisten Internet- ja matkapuhelinpalveluiden laskuttamiseen tekstiviesti on toimiva ja luotettava ratkaisu, varsinkin jos toimintaa on useissa maissa. Habbo Hotel on tästä hyvä esimerkki”, sanoo Netsizen myynnistä ja markkinoinnista vastaava Valtteri Pukander. Netsizen suorat operaattoriyhteydet mahdollistavat yli 550 miljoonan matkapuhelinkäyttäjän tavoittamisen. ”Netsize käsittelee yli miljoona tekstiviestiä päivässä ja on siksi mielestämme oikea yhteistyökumppani hoitamaan kansainvälistä mobiililaskutustamme. Matkapuhelimella maksaminen on hyvin suosittua Habbo Hotellin käyttäjien parissa, ja sen vuoksi mobiiliratkaisujemme on toimittava turvallisesti, tehokkaasti ja yhdenmukaisesti kaikkialla”, toteaa Ken LeDrew, Sulakkeen eCommerce johtaja. Luotettavan mobiilimaksamisjärjestelmän luominen ja ylläpito ei ole yksinkertainen asia. Matkapuhelinoperaattoreilla on lukuisia erilaisia teknisiä ratkaisuja laskuttamiseen tekstiviesteillä, multimediaviesteillä ja WAP:lla. Tämän lisäksi esimerkiksi hintaluokat, liiketoimintamallit ja sallitut mobiilipalvelut vaihtelevat maittain. “Kattavan ja toimivan laskutusjärjestelmän tarjoamisessa on haasteensa”, myöntää Valtteri Pukander, ”Netsizella on toimistot 18 eri maassa. Se on välttämätöntä alati muuttuvien operaattorikäytäntöjen ja paikallisen lainsäädännön takia”. ”Netsizen kanssa pystymme takaamaan toimivan palvelun Habbo Hotelin asiakkaille. Netsize on yhteistyökumppanimme Yhdysvalloissa, Englannissa, Espanjassa, Italiassa, Irlannissa, Belgiassa, Ranskassa, Tanskassa, Alankomaissa, Ruotsissa ja Norjassa”, kiteyttää Ken LeDrew. Lisätietoa Sulake Corporation Oy Ken LeDrew, Director of the eCommerce, Sulake Corporation, puh. +358 400 334 024 Netsize Valtteri Pukander, Sales Executive, Netsize Finland Oy, puh. +358 927 074 292 Tietoa Sulakkeesta Sulake on monen pelaajan online-yhteisöihin ja peleihin keskittynyt interactive entertainment –yhtiö. Sulakkeen päätuote on Habbo Hotel. Sulake on perustettu vuonna 2000 ja perustamisvuotensa jälkeen yhtiö on kasvanut ja kansainvälistynyt voimakkaasti. Sulakkeen liikevaihdosta yli 90 prosenttia tulee ulkomailta. Vuoden 2004 liikevaihto oli yhteensä 13.7 miljoonaa euroa. Sulakkeen merkittävimmät omistajat ovat Taivas-yhtiöt, Elisa, 3i Group, Benchmark Capital ja yhtiön perustajat Sampo Karjalainen ja Aapo Kyrölä sekä toimitusjohtaja Timo Soininen. Lisäksi omistajina on laaja joukko yhtiön muuta henkilöstöä. Sulakkeen pääkonttori on Helsingissä, ja sen lisäksi Sulakkeella on tytäryhtiöt 15 maassa. Sulake työllistää tällä hetkellä 185 työntekijää, joista noin 130 Suomessa. Tietoa Netsize:sta Netsize on Euroopan johtava mobiilien liiketoiminta- ja multimediaratkaisujen toimittaja. Netsize:n ratkaisujen avulla mobiilipalveluita tarjoavat yritykset pystyvät kasvattamaan tuottojaan, lisäämään asiakasuskollisuutta ja tehostamaan tietojärjestelmien käyttöä yrityksen ja sen työntekijöiden välillä. Netsize tarjoaa asiakkailleen suorat yhteydet yli 80:n matkapuhelinoperaattoriin Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa mahdollistaen yli 550 miljoonan matkapuhelinkäyttäjän tavoittamisen. Netsize toimii operaattorien ja asiakkaiden SMS-, MMS-ja WAP-liikenteen ja laskutuksen välittäjänä. Netsize on perustettu vuonna 1998 ja työllistää 200 henkilöä 18:ssa maassa.