Habbo Hotel jatkaa menestystään

Lehdistötiedote 15.12.2003 Julkaisuvapaa heti Habbo Hotel jatkaa menestystään Habbo Hotel, Sulake Labs Oy:n tekemä nuorisolle suunnattu virtuaalihotelli ja pelipaikka, sai jälleen arvokkaan kansainvälisen tunnustuspalkinnon. Se valittiin parhaaksi digitaalisen viihteen sisältötuotannoksi Genevessä pidetyssä World Summit Awards - tapahtumassa. World Summit Award (WSA) on Geneven tietoyhteiskuntahuippukokouksen virallinen osatapahtuma, jonka suojelijana toimii Euroopan komission puheenjohtaja Romano Prodi. WSA keskittyy tarkastelemaan digitaalisen median sisältöä ja uusia interaktiivisia käyttötapoja. Habbo Hotel on yhteisöllinen, monen pelaajan verkkopeli, jossa nuoret luovat itselleen pikkuruisen Habbo-hahmon, joka seikkailee hotellissa muiden hahmojen kanssa. Habbo Hotel tarjoaa nuorille positiivisen ja turvallisen peliympäristön, jossa he voivat tavata ystäviään ja ilmaista itseään monin eri tavoin. Habbo Hotel on saanut useita kotimaisia ja kansainvälisiä palkintoja, mm. syyskuussa pidetyssä Prix Ars Electronicassa Habbo Hotel nappasi pääpalkinnon sarjassa Net Excellence. Vuonna 2000 käynnistyneellä pelimaailmalla on maailmanlaajuisesti kuukausittain yli 1.3 miljoonaa käyttäjää; hahmoja palveluun on luotu jo yli 10 miljoonaa. Habbo Hotelilla on omat lokalisoidut pelimaailmat Suomessa, Britanniassa, Japanissa, Sveitsissä, Espanjassa ja Italiassa. Pian avataan myös Ruotsissa oma Habbo Hotel. 9.-13.12. järjestettyyn World Summit Award -tapahtumaan ja siihen osallistuneisiin töihin voi tutustua tarkemmin osoitteessa www.wsis- award.org Lisätietoja: Reetta Pietiläinen, Sulake Labs Oy, Brand Manager, puh. 050 - 574 1841 www.sulake.com www.habbohotel.fi Sulake Labs Oy on erikoistunut monen pelaajan yhteisöllisten verkkopelien kehittämiseen. Sen omistajiin kuuluvat mm. Taivas-yhtiöt, 3i Group, Elisa Oyj, ja yrityksen henkilöstöä. Yhtiöllä on tällä hetkellä 60 työntekijää ja se toimii kuudessa eri maassa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/15/20031215BIT00100/wkr0002.pdf