Sulake Labs Oy:n ja kuluttaja-asiamiehen neuvottelut päätökseen

Lehdistötiedote 6.5.2004 Julkaistavissa heti Sulake Labs Oy:n ja kuluttaja-asiamiehen neuvottelut päätökseen Virtuaalihotelli Habbo Hotel Kultakala täyttää kuluttaja-asiamiehen vaatimukset Nuorten suosimaa Habbo Hotel Kultakalaa ylläpitävä Sulake Labs ja kuluttaja-asiamies ovat päättäneet neuvottelut, jotka liittyvät muun muassa mainonnan tunnistettavuuteen ja hintojen ilmoittamiseen Habbo Hotel Kultakalassa. Vuoden kestäneiden neuvotteluiden aikana Habbo Hotel Kultakalaa on kehitetty jatkuvasti vastaamaan paremmin kuluttaja-asiamiehen vaatimuksia. Sulake Labsin toimitusjohtajan Timo Soinisen mukaan kyse ei ole pelkästään viranomaisvaatimuksista, vaan Habbo Hotel on osa nuorten kasvamista ja totuttelua internet-maailmaan." Olemme hotellin avaamisesta lähtien panostaneet palvelun turvallisuuteen ja kehittämiseen, ja olemme edelläkävijöitä asiassa. Pyrimme jatkuvasti valistamaan nuoria käyttäjiä ja heidän vanhempiaan", Soininen sanoo. Viimeisimmät muutokset Habbo Hotel Kultakalaan ovat viikoittaisen ostorajoituksen alentaminen 10 eurosta 7 euroon, pienten lasten rajaaminen pois palvelusta sekä vanhempien suostumuksen pyytäminen rekisteröitymisen yhteydessä. Samalla huoltaja saa sähköpostitse tiedon lapsensa rekisteröitymisestä sekä perustiedot palvelusta, sen maksullista osioista, maksutavoista ja henkilötietojen käsittelystä. Viikottainen 7 euron ostorajoitus on ollut voimassa huhtikuun alusta alkaen, loput sääntömuutokset astuvat voimaan Habbo Hotel Kultakalassa ensi viikolla. Väkivallaton pelimaailma Habbo Hotel on väkivallaton, yli 12-vuotiaille nuorille suunnattu pelimaailma internetissä. Habbo Hotellissa nuoret voivat tavata uusia ja vanhoja kavereita, jutella, luoda itselleen oman huoneen ja pelata pelejä, joita itse pelaajat kehittelevät jatkuvasti. Hotelliin kirjautuessaan pelaaja luo itselleen mielikuvituksensa mukaisesti pikselöidyn hahmon, joka seikkailee anonyymisti hotellissa. Hotelliin tutustuminen, siellä liikkuminen ja oleskeleminen on ilmaista. Valtaosa palvelun käyttäjistä viettääkin aikaansa hotellissa ilmaiseksi. Habbo Hotel Kultakala on suomalainen versio pelimaailmasta. Habbo Hotelilla on myös omat pelimaailmat Isossa-Britanniassa, Japanissa, Sveitsissä, Espanjassa, Italiassa, Ruotsissa, Hollanissa ja Saksassa. Habbo Hotel tekee yhteistyötä lastensuojelujärjestöjen kanssa Turvallisen internet-ympäristön luomisen lisäksi Habbo Hotel pyrkii toimimaan nuorten hyväksi tekemällä yhteistyötä lastensuojelujärjestöjen kanssa. Jo kolmessa eri Habbo Hotelissa on avoinna virtuaalinen infobussi, jossa nuoret voivat jutella asiantuntijoiden kanssa muun muassa päihteistä ja muista nuoria askarruttavista asioista. Suositun infobussin lisäksi Habbo Hotelleissa järjestetään erilaisia kampanjoita, joilla pyritään edistämään muun muassa internetin turvallista koulutuksellista ja viihteellistä käyttöä. Lisätietoja Toimitusjohtaja Timo Soininen gsm 050 564 8269 Brand Manager Reetta Ranta gsm 050 574 1841 www.sulake.com www.habbohotel.fi Sulake Labs Oy Sulake Labs Oy on erikoistunut monen pelaajan yhteisöllisten verkkopelien kehittämiseen. Yhtiön tuotteille on ominaista yhteisöllisyys, helppo lähestyttävyys ja käyttäjien luoma sisältö. Sulakkeen tunnetuin tuote on jo yhdeksässä maassa toimiva virtuaalihotelli ja pelipaikka Habbo Hotel. Vuonna 2000 avattuun pelimaailmaan on rekisteröitynyt jo yhteensä 13 miljoonaa hahmoa ja kuukausittain hotelleissa käy 1,7 miljoonaa eri käyttäjää. Sulakkeen suurimmat omistajat ovat Taivas-yhtiöt, Elisa Ventures Oy, 3i Group. Omistajiin kuuluu myös yhtiön henkilöstöä. Sulakkeella on 90 työntekijää ja yhtiö toimii yhdeksässä maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2003 oli 4,9 miljoonaa euroa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/06/20040506BIT01070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/06/20040506BIT01070/wkr0002.pdf