Sulakkeen liikevaihto kovassa kasvussa, tulos voitollinen

Tiedotusvälineille 1.9.2004 Sulakkeen liikevaihto kovassa kasvussa, tulos voitollinen - Habbo Hotel avataan syyskuussa Yhdysvalloissa Peliyhtiö Sulakkeen vuoden 2004 tammi-kesäkuun liikevaihto oli 6,1 miljoonaa euroa ja tulos 0,3 miljoonaa euroa. Liikevaihdosta 85 prosenttia tuli ulkomailta. Koko vuoden liikevaihdon arvioidaan nousevan noin 15 miljoonaan euroon. Sulakkeella on tällä hetkellä 120 työntekijää, kaksi kertaa enemmän kuin vuoden alussa. Koko vuoden 2003 liikevaihto oli 4,9 miljoonaa euroa, vuoden 2002 liikevaihto oli 2,3 miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvuun ja tuloksen paranemiseen on vaikuttanut uusien Habbo Hotel -maiden avaaminen ja niiden nopea paikallinen kasvu. "Päätuotteemme Habbo Hotel -pelimaailma on helposti monistettavissa uusille markkinoille. Olemme myös onnistuneet solmimaan isoilla markkinoilla merkittäviä yhteistyösopimuksia. Esimerkiksi Saksassa kumppanimme on Euroopan suurin internet-palveluntarjoaja ja portaaliyhtiö T-Online", Sulake Corporationin toimitusjohtaja Timo Soininen sanoo. Habbo Hotel on nuorille suunnattu online-pelimaailma. Vuonna 2000 avattu pelimaailma toimii jo 11 eri maassa ja sillä on kuukausittain maailmanlaajuisesti yli 2,3 miljoonaa eri kävijää (Lähde: RedSheriff). "Habbo Hotel on jo nyt kävijämäärällä mitattuna yksi maailman suosituimmista nuorisosivuista. Olemme rakentamassa siitä maailmanluokan nuorisobrändiä. Tämän vuoden aikana tavoitteena on nostaa kuukausittainen kävijämäärä kolmeen miljoonaan." Syyskuun alussa Habbo Hotel avaa ovensa Yhdysvalloissa. "Yhdysvaltalaisista tietokone- ja videopelien pelaajista jo 43 prosenttia pelaa viikottain online-pelejä. Habbo Hotelin vahvuus on käytön helppoudessa: pelaaja tarvitsee ainoastaan internet-yhteyden. Tämä on meille Yhdysvaltain markkinoilla selvä etu, sillä kilpailijoidemme tuotteet perustuvat kiinteään, etukäteen maksettavaan kuukausimaksuun", Soininen sanoo. Habbo Hotelilla on omat lokalisoidut pelimaailmat Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Britanniassa, Saksassa, Sveitsissä, Italiassa, Espanjassa, Hollannissa, Japanissa ja Kanadassa. Pelimaailman avataria, eli Habbo- hahmoja on luotu yhteensä jo yli 17 miljoonaa. Sulakkeen merkittävimmät omistajat ovat Taivas-yhtiöt, Elisa, 3i Group, yhtiön perustajat Sampo Karjalainen ja Aapo Kyrölä sekä toimitusjohtaja Timo Soininen. Lisäksi omistajina on laaja joukko yhtiön muuta henkilöstöä. Lisätietoja: Timo Soininen, toimitusjohtaja, Sulake Corporation, puh. 050 - 564 8269 Juha Hynynen, talousjohtaja, Sulake Corporation, puh. 050 - 388 9485 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/01/20040901BIT00150/wkr0001.pdf