Virtuaaliyhteisö Hotelli Kultakala liittyi Habbo Hotel -ketjuun

Lehdistötiedote 3.10.2002 Julkaisuvapaa heti Virtuaaliyhteisö Hotelli Kultakala liittyi Habbo Hotel -ketjuun Kansainvälinen virtuaaliverkosto laajentaa nuorten kontakteja ja toimii brandimarkkinoinnin kanavana Kotimainen virtuaaliyhteisö Hotelli Kultakala on liittynyt osaksi kansainvälistä Habbo Hotel -ketjua. Tavoitteena on kasvattaa Habbo- ketjusta globaali virtuaaliyhteisöjen verkosto, joka tarjoaa nuorille mahdollisuuden kansainvälisiin kontakteihin ja toimii samalla markkinointikanavana nuorisobrandeille. Jatkossa Hotelli Kultakala tunnetaan nimellä Habbo Hotel Kultakala. "Hotelli Kultakalan sulautuminen Habbo-ketjuun vauhdittaa palvelun jatkokehitystyötä ja tunnettuuden kasvattamista. Nuoret ovat ottaneet palvelun omakseen, ja konseptimme on osoittautunut hyväksi kanavaksi tavoittaa tämä kohderyhmä. Yhtenäinen Habbo-ketju luo meille entistä paremmat mahdollisuudet rakentaa innovatiivisia markkinointi- ja promootioratkaisuja kansainvälisille nuorisobrandeille, teleoperaattoreille ja portaaleille", tiivistää palvelun luonteen Sulake Labs Oy:n toimitusjohtaja Timo Soininen. Habbo Hotel tarjoaa nuorille turvallisen ja hauskan ympäristön itseilmaisuun, ystävien tapaamiseen ja uusien ystävyyssuhteiden luomiseen internetin avulla. Palvelu sijoittuu värikkääseen virtuaalihotellimaailmaan, jossa on erilaisia oleskeluhuoneita, pelejä ja maksullisia lisäpalveluita. Hotelliin rekisteröityminen, hotellissa liikkuminen ja muiden käyttäjien kanssa chattailu on maksutonta. Habbo Hotel -konsepti laajenemassa uusille markkinoille Nuorille suunnattuja virtuaalihotelleja löytyy tällä hetkellä Englannista, Suomesta sekä Sveitsistä, ja neuvotteluja uusien hotellien avaamisesta käydään parhaillaan sekä Euroopassa että Aasiassa. Palvelu on toiminut Suomessa Elisa.net-portaalissa jo vuodesta 2000. Ensimmäinen kansainvälinen versio virtuaaliyhteisöstä eli Habbo Hotel lanseerattiin Isossa-Britanniassa helmikuussa 2001 ja toinen puoli vuotta myöhemmin Sveitsissä. Rekisteröityneitä käyttäjiä kaikissa versioissa on yhteensä jo yli 3,6 miljoonaa ja uusia hahmoja syntyy joka 15. sekunti. "Panostamme virtuaaliyhteisön kehittämiseen, jotta jatkossakin pystymme tarjoamaan nuorille ainutlaatuisen käyttäjäkokemuksen. Habbo Hotel Kultakalassa lanseerattu virtuaalinen kamera on hyvä esimerkki uusista lisäpalveluista, joiden suosio on vakuuttanut meidät konseptimme mahdollisuuksista", jatkaa Soininen. Lisätietoja Sulake Labs Oy Toimitusjohtaja Timo Soininen Puhelin (09) 681 2270 tai 050 564 8269 http://www.habbohotel.fi Taustatietoa Sulake Labs Oy Sulake Labs Oy on erikoistunut monenkäyttäjän internet-sovellusten kehittämiseen ja se tuottaa graafisia virtuaaliyhteisöjä ja chatteja, internet-pohjaisia pelejä ja b-to-b-sovelluksia. Yhtiön taustalla on tammikuussa 2001 perustettu Electric Mother Ventures -holding-yhtiö, jonka suurimmat osakkaat ovat Taivas-ryhmä, Elisa Communications ja Habbo Hotel -konseptin ja teknologian kehittäneet Aapo Kyrölä ja Sampo Karjalainen. Sulake Labs Oy:n henkilöstön lukumäärä on 21 ja yhtiön toimipaikka Helsinki. Samaan konserniin kuuluu myös Habbo Ltd, joka vastaa Habbo Hotel - konseptin kehittämisestä ja operatiivisesta toiminnasta. Habbo Ltd:n henkilöstön lukumäärä on 8 ja yhtiön toimipaikka Lontoo. Sulake Labs Oy:n tunnetuin tuote Habbo Hotel palkittiin maaliskuussa 2002 Re:spekt The Big One -kilpailussa pääpalkinnolla sekä b-to-b- sarjassa että parhaana rich median hyödyntäjänä. Viime vuonna palvelu palkittiin Silver Pencil -palkinnolla One Show Interactive -kilpailussa Yhdysvalloissa. Vuonna 2000 Habbo Hotel Kultakala voitti Suomessa M&M Grand Prix:n pääpalkinnon sekä saman kilpailun innovatiivisimpien ja hauskimpien internet-ratkaisujen sarjan. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/03/20021003BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/03/20021003BIT00450/wkr0002.pdf