Summa Defence Oy:n hallitukseen kenraaliluutnantti Arto Räty

Lehdistötiedote    27.9.2024 klo 11:00

Summa Defence Oy:n hallitukseen kenraaliluutnantti Arto Räty

Summa Defence Oy:n hallituksen uutena jäsenenä aloittaa 1.10.2024 kenraaliluutnantti evp. Arto Räty.

Arto Räty on palvellut merkittävän kansainvälisen sotilasuran lisäksi myös Suomen Puolustusministeriössä kansliapäällikkönä. Viimeiset vuodet Räty on toiminut Senior Advisor roolissa, sekä hallituksen jäsenenä useissa merkittävissä kotimaisissa yrityksissä.

Rädyllä on erittäin laaja toimialanäkemys ja kansainvälinen verkosto.

Koen suorastaan velvollisuudekseni päästä mukaan luomaan suomalaisille puolustus- ja turvallisuusalan yrityksille mahdollisuuksia kasvaa ja samalla myös edellytyksiä menestyä maailmalla. Summa Defencessä minua innoittaa erityisesti se, että konserni rakennetaan todelliseen tarpeeseen ja siinä on huomioitu kokonaisturvallisuus ja viranomaistarpeet, puolustusteollisuuden lisäksi, sanoo  Arto Räty.

Kenraali Räty tuo Summa Defencen hallitukseen laajan substanssiosaamisen puolustusteollisuuden toimialalta ja toki myös Puolustusministeriöstä. Kesän aikana olemme työstäneet yhdessä yhtiön toimivan johdon kanssa useita yrityskauppoja ja tavoitteemme on julkaista ensimmäiset konsernin tytäryhtiöt vielä tämän vuoden aikana, kertoo Summa Defencen hallituksen puheenjohtaja Markku Kankaala.

-          Kiinnostus Summa Defenceä kohtaan ei rajoitu pelkästään Suomeen, vaan saamme jatkuvasti yhteydenottoja laajasti myös ympäri Eurooppa. Arto Rädyn ammattitaito ja hänen laajat kansainväliset yhteydet varmasti hyödyntävät Summa Defencen kasvutavoitteiden toteutumista, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt

Mikael Hästbacka

+358 40 555 3 222

mikael.hastbacka@summadefence.com

Summa Defence Oy on uusi suomalainen puolustusalan konserni ja yrittäjien yhteenliittymä, joka keskeiset osat liittyvät tilannetietoisuuteen, liikkuvuuteen sekä suojautumiseen. Summa Defence Oy yhdistää suomalaisia puolustusalan yrityksiä ja luo alalle voimakkaan tekijän. Summa Defencen vahvuuksia ovat suomalainen yrittäjyys, teknologinen tietotaito ja innovaatiokyvyn tuominen teollisen mittakaavan tuotantoon.

Summa Defencen perustamisen taustalla on Suomessa ja Euroopan Unionissa jo pidempään tunnistettu tarve tilannekuvan ja teollisen mittakaavan tuotannon luomiseksi. Yhtiön tavoitteena on voimakas kansainvälinen kasvu ja yhteinen suorituskyvyn maksimointi luotettavien kansainvälisten kumppaneiden kanssa.