Carl Haglund siirtyy Kaidin Euroopan strategiajohtajaksi

Report this content

Carl Haglund siirtyy bioenergiatoimija Sunshine Kaidi New Energy Groupiin varatoimitusjohtajaksi vastuualueenaan Euroopan investointistrategia 1.8. alkaen.

Sunshine Kaidi New Energy Groupilla on biomassajalostamoita eri puolilla Kiinaa sekä Vietnamissa. Vuonna 1992 perustetun Kaidin arvoksi on määritelty yli 7 miljardia euroa, ja sillä on yli 8 000 työntekijää. Kaidin pääkonttori sijaitsee Kiinan Wuhanissa, Hubein maakunnassa.

Kaidi on kartoittanut jo pitkään mahdollisuuksia laajentaa toimintaansa Aasiasta Eurooppaan tavoitteenaan vahvistaa läsnäoloaan Euroopassa tulevina vuosina. Euroopan kunnianhimoiset energia- ja ilmastotavoitteet sekä vahva sitoutuminen biotalouden edistämiseen tarjoavat kunnianhimoisen toimintaympäristön puhtaita teknologioita sekä ratkaisuja rakentavalle ja kehittävälle Kaidille.

”Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme Haglundin mukaan joukkoomme luotsaamaan investointistrategiamme läpiviemistä Euroopassa. Hänen laaja kansainvälinen osaamisensa ja Euroopan markkinoiden vahva tunteminen tekevät hänestä juuri oikean henkilön edistämään Euroopan kasvutavoitteitamme”, Sunshine Kaidi New Energy Groupin hallituksen puheenjohtaja Chen Yilong toteaa.

Kaidin tytäryhtiö Kaidi Finland suunnittelee Kemiin miljardin euron biojalostamoa. Toteutuessaan tehdas tuottaisi toisen sukupolven biopolttoainetta, josta 75 % olisi biodieseliä ja 25 % biobensiiniä. Jalostamon pääraaka-aineena toimisi energiapuu, ja se olisi ensimmäinen laatuaan niin Suomessa kuin maailmanlaajuisesti.

”On hienoa saada tulevaisuudessa mahdollisuus edistää uusien työpaikkojen ja kasvun syntymistä Suomeen. Tämä on luonnollinen jatke sille työlle, mitä olen tehnyt politiikassa. Kaidin innovatiiviset teknologiaratkaisut vauhdittavat osaltaan Euroopan yhteisiin ilmastotavoitteisiin pääsemistä ja luovat samalla uusia työpaikkoja sekä liiketoimintamahdollisuuksia Eurooppaan ja Suomeen”, Haglund toteaa.

Eduskunnan puhemiesneuvosto on tänään puoltanut Haglundin eropyyntöä. Haglund aloittaa uudessa tehtävässään Kaidi-konsernissa 1.8. alkaen. Haglundista tulee varatoimitusjohtaja vastuualueenaan yhtiön Euroopan markkinoiden kehittäminen.

Lisätiedot:

Carl Haglund

puh. +358 50 521 7379

Pekka Koponen

Toimitusjohtaja, Kaidi Finland

www.kaidi.fi

Kaidi:

Sunshine Kaidi New Energy Group kuuluu Kiinan suurimpiin biotaloustoimijoihin, ja sillä on biomassajalostamoita eri puolilla Kiinaa sekä Vietnamissa. Vuonna 1992 perustetun Kaidin arvoksi on määritelty yli 7 miljardia euroa, ja sillä on yli 8 000 työntekijää. Kaidin pääkonttori sijaitsee Kiinan Wuhanissa, Hubein maakunnassa. Sunshine Kaidi New Energy Groupin toimitusjohtaja on Chen Yilong, joka on myös yksi yrityksen perustajista. Lisätietoja: www.kaidi.fi