30 000 KÄVIJÄN RAJA RIKKI LOMA-ASUNTOMESSUILLA HARTOLASSA

TIEDOTE 5.7.2004 Vapaasti julkaistavissa Toimituksille 30 000 KÄVIJÄN RAJA RIKKI LOMA-ASUNTOMESSUILLA HARTOLASSA Kesän loma-asuntomessut Hartolassa on vetänyt yleisöä jo 30 000 kävijän verran. Tänään kukitettiin messujen 30 000. vieras Johanna Julkunen perheineen Forssasta. Messut ovat auki vielä viikon. Maanantaina käynnistyikin jo ennalta suurta kiinnostusta herättänyt kesäkeittiöviikko. Messujen järjestäjät ovat tyytyväisiä tähänastiseen kävijämäärään, sillä verrattuna aikaisempiin messuihin kävijämäärissä ollaan keskimääräistä paremmalla tasolla. - Hartolan messuilla on sääoloihin nähden käynyt todella paljon väkeä. Alkuviikkojen sadekelit ovat selvästi rokottaneet kävijämääriä, mutta on upeata, kuinka sääoloja uhmaten suomalaiset ovat silti lähteneet liikkeelle, kommentoi Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen. - Yleisöltä saatu palaute on ollut rohkaisevaa. Yhtä hyvin kalastus kuin golfkin ovat vetäneet messuille yleisöä. Tämän viikon kesäkeittiöteema on kiinnostanut messukävijöitä jo etukäteen. Kyselyjä aiheesta on tullut melkoisesti, projektipäällikkö Heikki Vuorenpää kommentoi. Viimeinen viikko herkkujen parissa Hartolan loma-asuntomessujen viimeistä viikkoa vietetään 5.-11.7. herkutellen ja grillaillen. Kesäkeittiö-teemaviikko tarjoaa messukävijöille loma-asuntoihin tutustumisen ohessa makuelämyksiä ja ruoanlaittovinkkejä. Kesäkeittiö-teemaviikolla on mahdollisuus maistaa vaikkapa rosvopaistia, savumuikkua tai maan parhaaksi todetulla reseptillä valmistettuja muurinpohjalettuja. Varsinaisten makuelämysten lisäksi messuilta saa hyviä ruoanlaittovinkkejä. Kesäkeittiöviikko huipentuu lauantaina kesäkokkikilpailuun, jossa isä- poika grillikisaa käydään lauantaina 10.7. Silloin Seuran ja Suomen Asuntomessujen kesäkokkikisassa kolme julkisuuden isä-poika-paria kilpailevat kokkien Aki Wahlmanin, Harri Syrjäsen ja Sami Garamin johdolla grilliruoan valmistuksessa. Tuomarina toimii yleisö. Suomen Asuntomessujen ja Hartolan kunnan järjestämät viidennet valtakunnalliset loma-asuntomessut ovat avoinna heinäkuun 11. päivään saakka joka päivä klo 10-18. Lipunmyynti päättyy klo 17.00. Valokuvia messuista löytyy Internetistä verkko-osoitteesta http//asuntomessut.valokuvia.fi Lisätietoja: Hartolan kunta, projektisihteeri Nina Hämäläinen, puh. 044 743 2286 Suomen Asuntomessut, viestintäpäällikkö Tiina Miettinen-Luck, puh. 0400 420 276 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/05/20040705BIT00150/wkr0001.pdf