Asuntomessut päättyivät Laukaassa

Lehdistötiedote 10.8.2003 Asuntomessut päättyivät Laukaassa Valtakunnalliset asuntomessut päättyivät sunnuntaina Laukassa. Messuilla kävi kuukauden aikana 177 271 vierasta. Päätösviikonloppuna kävijöitä oli 12 000.. Messujen järjestäjien Osuuskunta Suomen Asuntomessujen ja Laukaan kunnan mukaan messut onnistuivat odotusten mukaisesti. Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Esko Seppänen sanoo Laukaan messujen olleen erityisesti yleisön mieleen. Messualueen tasapainoisuus, luonnonläheisyys ja selkeys ovat tuoneet myönteistä palautetta, iloitsee Seppänen. Messujen kävijämäärä on Seppäsen mukaan siinä haarukassa, missä sen etukäteen arvioitiinkin olevan. Messualueen kaavoituksesta ja rakentamisohjeistuksesta vastannutta Laukaan kuntaa messualueesta saatu kiitos lämmittää erityisesti. "Kunnan ensisijaisena tavoitteena oli rakentaa kaunis selkeä asuinalue kirkonkylälle palvelujen lähelle. Toisena tavoitteenamme oli tuoda esille sitä, kuinka hyvä paikka Laukaa on asua Jyväskylän seudulla. Näissä tavoitteissa olemme onnistuneet loistavasti", kertoo Laukaan kunnanhallituksen puheenjohtaja Antti Suomala. Laukaan kunnan projektipäällikkö Olli Vaittinen kertoo, että yhteistyö kunnan ja rakentajien sekä muiden yhteistyökumppaneiden kesken sujui koko projektin ajan erinomaisesti. Asuntomessuilla on tehty laaja kävijätutkimus. Sen väliraportin mukaan yleisö piti Laukaan messuista. Messuja piti erinomaisina tai hyvinä 81 prosenttia vastaajista. Huonoina messuja ei pitänyt kukaan. Erityisen tyytyväinen yleisö oli muun muassa paikoituksen järjestelyyn ja opaspalveluihin. Kyselyssä 86 prosenttia piti esillä olleiden asuntojen määrää sopivana. Messututkimuksen väliraporttiin oli koottu yli 7 000 messuilla käyneen perheen mielipiteet ensimmäisen kahden messuviikon aikana. Valokuvia lehdistökäyttöön on osoitteessa www.valokuviatenhunen.fi/laukaa Lisätietoja: Toimitusjohtaja Esko Seppänen, Suomen Asuntomessut Puh. 050 66 163 Kunnanhallituksen puheenjohtaja Antti Suomala, Laukaan kunta Puh. 040 545 5065 Projektipäällikkö Olli Vaittinen, Laukaan kunta Puh. 040 716 2175 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/11/20030811BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/11/20030811BIT00060/wkr0002.pdf