Asuntomessut Vantaalla houkuttelee kesätyönhakijoita

Osuuskunta Suomen Asuntomessut ja Vantaan kaupunki hakevat parhaillaan kesätyöntekijöitä ensi kesän Asuntomessut Vantaalla -tapahtumaan. Pääkaupunkiseutu houkuttelee hakijoita, ja hakemuksia avoimiin kesätyöpaikkoihin on tullut kaikkialta Suomesta.

Asuntomessujen hallintopäällikkö Mia Heimberg kertoo, että Asuntomessujen kesätyöpaikkoihin tulee joka vuosi paljon hakemuksia.

– Pääkaupunkiseutu vetää kuitenkin selvästi hakijoita ympäri Suomen. Hakemukset ovat korkeatasoisia ja hakijat todella hyviä ja osaavia, Heimberg sanoo.

Osuuskunta Suomen Asuntomessut palkkaa Asuntomessuille Vantaalle neljä opasta ja 12 lipunmyyjää. Lisäksi messutoimistoon palkataan kolme kesätyöntekijää.

Vantaan kaupunki puolestaan hakee parhaillaan Asuntomessuille kesätöihin viestintäharjoittelijoita, messuavustajia sekä sirkustaiteilijoita. Osa kesätyöntekijöistä pääsee opastamaan kuskittoman bussin käytössä.

– Sirkustaiteilijoiden tehtävänä on ilahduttaa ja yllättää messuvieraita. Kaikki sirkustaiteen harrastajat, niin taikurit, pellet kuin jonglööritkin, voivat hakea sirkustaiteilijan kesätyöpaikkaa. Kaikilta kesätyönhakijoilta edellytämme rohkeaa otetta ja halua kohdata ihmisiä, Vantaan kaupungin viestintäpäällikkö Päivi Rainio kertoo.

Kaikkiaan Vantaan kaupunki palkkaa messujen ajaksi lähes 30 kesätyöntekijää.

– Hakemuksia on tähän mennessä tullut reilusti yli kolmesataa, ja hakuaikaa on vielä reilu viikko jäljellä. Eniten hakijoita on ollut messuavustajan tehtäviin, Rainio kertoo.

Yksi messujen suurimmista työllistäjistä, ravintolapalveluista vastaava Casseli Oy, palkkaa 40-50 kesätyöntekijää keittiölle, messuravintolaan ja messualueen kahviloihin. Kesätyöpaikkahaku ravintolapalveluihin käynnistyy helmi-maaliskuun aikana.

Osuuskunta Suomen Asuntomessut, Vantaan kaupunki ja Casseli Oy palkkaavat yhteensä lähes sata kesätyöntekijää. Lisäksi messuajaksi kesätöitä tarjoavat muun muassa näytteilleasettajat ja palveluntarjoajat.

Lisätiedot:

Osuuskunta Suomen Asuntomessut, hallintopäällikkö Mia Heimberg, 050 5445 333