Asuntoministeri Viitanen: Asukkaan tarpeisiin perustuvat kodit ovat tulevaisuutta

Asuntomessut avannut asuntoministeri Pia Viitanen ilahtui messujen persoonallisista kodeista.

Asuntoministeri Pia Viitanen avasi Asuntomessut tänään Hyvinkäällä. Avajaispäivänä  ministeri ehti tutustua tämän vuoden messukoteihin. Viitanen totesi, että kodissa ihmisen persoona ja mielenkiinnonkohteet saavat näkyä. Hän oli ilahtunut siitä, että Asuntomessuilla Hyvinkäällä on nähtävillä erilaisten perheiden juuri omiin tarpeisiinsa rakentamia koteja.

– Kodit, jotka perustuvat asukkaiden tarpeisiin, ovat tulevaisuutta. Eri tyyppisille ihmisille tehdään erilaisia koteja, ja esimerkiksi perheen harrastukset voivat näkyä. Koti voi olla juuri sellainen, kuin asukkaat haluavat, Viitanen sanoi.

Yksi asuntomessuteema Hyvinkäällä on kotoilu, omassa kodissa rauhoittuminen. Ministeri Pia Viitanen pitää tärkeänä sitä, että kotonaan ihminen voi rentoutua.

Hän itse rentoutuu kotona villasukat jalassa sohvalla istuskellen.

Kesä on kuitenkin ministerille kiireistä aikaa.

– Kesällä työskentelemisen hyvä puoli on se, että työhön liittyy tällaisia mukavia tapahtumia, joissa kohtaa ihmisiä ja saa uutta tietoa. Mielelläni teen töitä kesälläkin, Viitanen hymyili.

Asuntomessut Hyvinkäällä 12.7.-11.8.2013

Kuvassa Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Hyvinkään kaupunginjohtaja Jyrki Mattila sekä asuntoministeri Pia Viitanen. Lisää painokelpoisia kuvia Asuntomessujen avajaisista: http://www.asuntomessut.fi/image-gallery/1129