Ensimmäisistä kelluvista asunnoista tehty varaussopimus

Porin loma-asuntomessuilla Reposaaressa on esitteillä kaksi kelluvaa loma-asuntoa, joista pienemmästä, 53 neliöisestä asunnosta tehtiin tänään varaussopimus. Lisäksi varaussopimus on tehty toisesta, 93 neliöisestä asunnosta, joka sijoitetaan saman laiturin kärkeen.

Kelluvat asunnot ovat herättäneet kiinnostusta laajasti. Ympäri Suomea on hankkeita kelluvien asuntojen saamiseksi, mutta toistaiseksi vain Porissa on tehty kaava niiden toteuttamiseksi.

- Meille vesi on luonnollinen elementti, koska olemme molemmat syntyneet Reposaaressa ja aina veneilleet. Olemme nähneet kelluvia asuntoja Euroopassa matkustaessamme ja kiinnostuimme siksi tästä uutuudesta ja jonkunhan täytyy aina olla ensimmäinen kokeilija, kertoo Annamaija Viljanen, jolle miehensä Veikon kanssa Reposaari on tärkeä paikka. Pariskunta on päässyt samaan aikaan ripille saaren kirkossa ja samassa paikassa tapahtui myös parin vihkiminen.

Toimitusjohtaja Kimmo Anttalainen, kelluvia asuntoja tuottavasta Marina Housingista toteaa, että loma-asuntomessuilla esitteillä olevat kohteet ovat muokanneet ihmisten asenteita positiiviseen suuntaan.

- Aluksi on ehkä hämmästelty asuntoja, mutta suhtautuminen on yleensä muuttunut vierailijoilla myönteiseksi. Moni on kuvitellut, että talo keikkuu kuin vene aalloilla, mutta tukeva ankkurointi pitää talon vakaana kovassakin tuulessa.

Porin loma-asuntomessuilla on esitteillä kaksi asuntoa, joista toinen on ollut yleisön tutustuttavana heti messujen avauduttua. Toinen, isompi asunto avautuu yleisön nähtäväksi myös sisäpuolelta juhannuksen jälkeisenä tiistaina. Reposaareen on tulossa kaikkiaan 16 kelluvaa loma-asuntoa.

Porin loma-asuntomessut ovat kiinni juhannuksena perjantaista sunnuntaihin. Messut avautuvat jälleen maanantaina klo 10. Tähän mennessä messuihin on käynyt tutustumassa 11 115 kävijää.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Kirsi Sainio-Taskinen, Porin kaupunki, puh. 044 701 8803