Heinolan asuntomessujen tekoniemeen uudentyyppinen puutalo

Lehdistötiedote 20.10.2003 Heinolan asuntomessujen tekoniemeen uudentyyppinen puutalo Heinolan Tähtiniemen asuntomessualueen tekoniemelle rakennetaan Suomessa uudentyyppisiä puukehä-rakenteisia paritaloja. Talot edustavat Suomessa uudentyyppistä puurakentamista, jossa rakennuksen massiiviset puurunkorakenteet eli pilarit ja palkit ovat näkyvissä talon sisällä. Talot rakennuttaa lahtelainen puutaloja tuottava yritys, Oy Timberheart Ltd ja rakentaa kouvolalainen Oka Oy. Rakennustyöt alkoivat tänään. Tekoniemen tontille valmistuu messuihin mennessä ainakin kaksi kytkettyä paritaloa. Timberheartin toimitusjohtajan Risto Kontisen mukaan paritalot rakennetaan kahdessa vaiheessa ja kakkosvaiheen talot valmistuvat todennäköisesti syksyllä 2004. Toimitusjohtaja Kontisen mukaan talojen markkinointi on onnistunut ennakoitua paremmin. Asunnot ovat huoneistoalaltaan 132 neliön suuruisia ja kaksikerroksisia. Jokaisen asunnon yhteyteen rakennetaan rantasauna ja laituri. Heinolan kaupunki ja Osuuskunta Suomen Asuntomessut järjestävät valtakunnalliset asuntomessut ensi kesänä 16.7.-15.8. 2004 Heinolan Tähtiniemessä. Asuntomessualue sijaitsee kahden kilometrin päässä Heinolan keskustasta Ruotsalaisen järven rannalla valtatie 4:n eteläisen liittymän läheisyydessä. Messualueelle valmistuu kaksikymmentäviisi omakotitaloa, kaksi rivitaloa, kaksi kytkettyä paritaloa sekä elämänkaaritalo. Elämänkaaritaloon sijoittuvat päiväkoti, peruskoulun kaksi alinta luokkaa, liikuntahalli sekä vanhusten ateriapalvelut. Lisätietoja: Tuomo Vesikko, projektipäällikkö Asuntomessut Heinolassa 2004 (03) 8493 203, 050 5546 713 Merja Ojansivu, tiedottaja Asuntomessut Heinolassa 2004 (03) 8493 841, 050 5939 584 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00530/wkr0002.pdf