HELTEISET PÄIVÄT VETIVÄT MUKAVASTI VIERAITA ASUNTOMESSUILLE -Espoon asuntomessuilla jo noin 16 500 kävijää

Ensimmäisten päivien aikana Espoon asuntomessuilla kävi yhteensä 16 476 messuvierasta. Avajaispäivänä messuilla vieraili 4 069 kävijää, lauantaina vieraita oli 4 118, sunnuntaina 3 891 ja eilen maanantaina 4 398. Osuuskunta Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen on tyytyväinen Espoon messujen alkupäiviin. Heiskasen mukaan kävijämäärä noudattaa tyypillistä asuntomessujen kävijäprofiilia.

- Avajaisviikonloppu sujui mielestäni hyvin. Messukävijät olivat tyytyväisiä monipuoliseen messutarjontaan ja -palveluihin sekä alueen kauneuteen. Heiltä tullut palaute on kiittävää. Olemme edellä Oulua, mutta jäljessä ennätysvuotta Tuusulaa. Viikonlopun kävijöistä suuri osa oli Uudeltamaalta. Kahden ensimmäisen päivän kävijäotoksen mukaan kävijöistä 47 % tuli Uudeltamaalta. Espoolaisia kävijöistä oli 15 % ja helsinkiläisiä 9 %. Odotamme, että pääkaupunkiseudulla suurimmat kävijämäärät saavutetaan vasta lomien jälkeen, kun ihmiset palaavat mökeiltään, toteaa Pasi Heiskanen. Messualueella vieraili sunnuntaina muun muassa European Construction Networkin edustajia useasta EU-maasta. He ihastelivat suomalaisten korkeaa asumistasoa ja olivat tyytyväisiä messualueen monipuolisuuteen ja asuntojen korkeaan laatuun. Olemme saaneet myös enemmän ja laajempaa huomiota mediassa kuin osasimme odottaakaan. Messupalvelut ja liikenneyhteydet sujuvat hyvin. Siihen vaikuttaa varmasti se, että messualueelle pääsee sekä junalla että autolla, sanoo Heiskanen. Runsaasti erityyppisiä pientaloja Espoon messuilta löytyy meille kaikille kaupunkipientaloja, jotka soveltuvat tavalliselle suomalaiselle. Rakentamisen saralta esillä on muun muassa erilaisia rakenne- ja suunnitteluratkaisuja, ihmisten elämäntilanteen mukaan muunneltavia huoneistoja siirtoseinineen ja myös täysin esteettömiä asuntoja. Kävijöiltä tullut palaute on koskenut erityisesti pientalojen monipuolisuutta ja muunneltavuutta. Kävijät ovat arvostaneet erityisesti asuntojen soveltuvuutta erilaisille asukkaille ja moneen eri elämäntilanteeseen. Asuntomessuilla on perhepäivä keskiviikkona 19.7. Espoon asuntomessuilla on perhepäivä huomenna keskiviikkona 19.7. Perhepäivänä kaikille lapsille jaetaan porteilla jäätelö, kun he lähtevät messuilta. Messuilla on langaton verkkoyhteys Messukävijät voivat käyttää langattomia internetyhteyksiä maksutta messualueella. Palvelua voivat käyttää myös messujen näytteilleasettajat. Espoon kaupunki ja TDC Song yhdessä tarjoavat messualueen langattomat WLAN-yhteydet. Ne toteutetaan Alcatelin tietoliikennelaitteita hyödyntäen. Aviomiehet parkkiin messualueella Muun perheen kierrellessä messualueella ja tutustuessa vaikkapa sisustusmaailmaan aviomiehet voivat hengähtää Microsoftin osastolla Klippinkiaukion reunassa olevassa aviomiesparkissa. Siellä voi testata esimerkiksi uutta Media Centeriä tai pelata pelejä. Aviomiesparkin sisustus on Avotakan. Lisätietoja: toimitusjohtaja Pasi Heiskanen p. 040 848 6200 projektipäällikkö Seppo Kallio p. 050 595 6694 messupäällikkö Pasi Hulkkonen p. 040 840 0513