Jukka Rintalan johdolla kiinnostaviin ja käytännöllisiin sisustuksiin Loma-asuntomessuilla Mäntyharjussa

”Mökki on nykyään muuta kuin ylimääräisten huonekalujen säilytyspaikka”

Kesämökkien ammattimaisesta sisustamisesta on tulossa trendi, sillä suomalaisten kesämökit ovat nykyään entistä enemmän läpi vuoden asuttavia kakkoskoteja. Tällä hetkellä Suomessa on lähes puoli miljoonaa yksityisten henkilöiden omistamaa loma-asuntoa. Sisustaminen näkyy myös tulevilla Loma-asuntomessuilla Mäntyharjussa 27.6.–10.7.2011.

– Sisustaminen on tullut vahvasti mukaan myös loma-asumiseen. Tämä näkyy selkeästi tuotetarjonnassa sekä sisustusalan lehdissä. On selvää, että yleisön kasvanut kiinnostus huomioidaan myös Loma-asuntomessuilla. Messukävijä saa taiteesta ja mökkisisustamisesta lisää mielenkiintoista koettavaa Mäntyharjulla, miettii Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen.

Jukka Rintala sisustaa messujen Nuuna-hirsihuvilan

Suunnittelija Jukka Rintalan kädenjälki näkyy tulevan kesän Loma-asuntomessuilla. Rintala sisustaa messujen Nuuna-hirsihuvilan, jonka henki tulee Rintalan suunnittelemista tapeteista, huonekaluista, valaisimista ja sisustustekstiileistä. Sisustussuunnittelussa vahvan panoksen on antanut myös Jukka Rintalan työpari, visualisti Matti Vaskelainen.

– Sisältä huvila on erittäin moderni ja sinne on ollut helppo yhdistää erilaisia luonnonläheisiä elementtejä, Rintala sanoo.

Loma-asunnon sisustamisessa on tärkeää huomioida vapaa-ajanasumisen haasteet. Mökillä ei välttämättä ole pesukonetta tai juoksevaa vettä, joten tekstiilien ja muiden materiaalien tulee olla helposti puhdistettavia.

Taide kuuluu myös kesämökille

Loma-asuntomessujen toisena teemana on taide. Taide näkyy niin messuilla kuin messujen ulkopuolellakin Mäntyharjussa. Taidekeskus Salmela tuo messukohteisiin nähtäväksi suomalaisten taiteilijoiden teoksia ja messualueelle veistostaidetta. Pääportilla kävijöitä tervehtii Ernst Mether-Borgströmin neljä metriä korkea Tervehtijä-patsas.

Lisäksi Taidekeskus Salmelan pihalle nousee Jukka Rintala suunnittelema huvimaja Lumilumme sekä Saara Karirannan ja Tuomo Rosenlundin TALO-projekti.

Maistiaisia kesän Loma-asuntomessujen sisustus- ja taidetarjonnasta saa median ennakkoretkellä loma-asuntomessualueelle Mäntyharjuun 16.5. Lisätietoa tiedotustilaisuudesta ja messualueeseen tutustumisesta löytyy ennakkoretken kutsusta.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Suomen Asuntomessut, 040 8486 200

Suunnittelija Jukka Rintala, puh. 040 5411 293

Kuvia Nuuna-huvilasta sekä Rintalan suunnittelemista sisustustuotteista: Viestintätoimisto Telegraafi, tiedottaja Anna Koivisto, anna.koivisto@telegraafi.fi, puh. 050 373 4528