KESÄN LOMA-ASUNTOMESSUT JA ASUNTOMESSUT ENNALTA VERKOSSA

TIEDOTE 1.6.2004 Vapaasti julkaistavissa Toimituksille KESÄN LOMA-ASUNTOMESSUT JA ASUNTOMESSUT ENNALTA VERKOSSA Suomen Asuntomessut on avannut uuden palvelun kuluttajille, jotka haluavat tutustua loma-asuntomessujen tai asuntomessujen tarjontaan jo ennalta. Messualueen näyttelyasunnoista on saatavissa perustiedot hyvissä ajoin ennen messuja internetissä verkko-osoitteessa www.asuntomessuopas.fi ja www.asuntomessut.fi. Ensimmäistä kertaa messualueiden asumisen malliratkaisut ovat internetissä kaikkien saatavissa tässä laajuudessa. Tänä kesänä loma-asuntomessut järjestetään Hartolassa 18.6.-24.6. ja 28.6.-11.7. ja asuntomessut Heinolassa 16.7.-15.8. Molemmista messuista löytyvät näyttelykohteiden esittelyt internetistä. Esittelyjä laajennetaan ja täydennetään lähes päivittäin messualueen valmistumisen myötä. Etenkin kuvamateriaali päivittyy aina messujen kynnykselle saakka. Hartolan loma-asuntomessualueen kohteiden tiedot ovat jo varsin hyvin kuluttajien selattavissa, Heinolan asuntomessualueen tietoja täydennetään vielä. Uudessa palvelussa kuvataan kunkin näyttelykohteen perustiedot kuten rakennuttajat, sisustajat, pinta-alat ja pohjapiirustukset. Kohteiden sijainti messualueella on helppo tarkistaa ja kävijä voi myös merkata kiinnostavimmat kohteet tulostettavaan karttaan. Palveluun voi palata myöhemminkin, sillä näyttelykohteet jäävät verkkoon myös messujen jälkeistä tutustumista varten. Tämä helpottaa kuluttajia jälkikäteen esimerkiksi tietyn palvelutuottajan yhteystietojen etsinnässä. Palvelun on toteuttanut ja suunnitellut Kynämies Oy, joka on Yhtyneiden Kuvalehtien tytäryhtiö. Uusia valokuvia lehdistön käyttöön Lehdistön käyttöön on otettu uusia valokuvia sekä loma-asuntomessuilta Hartolassa että asuntomessuilta Heinolassa. Valokuvat ovat käytettävissä korvauksetta, kunhan kuvien käytön yhteydessä mainitaan Suomen asuntomessut. Kuvat on valokuvannut valokuvaaja Antero Tenhunen ja ne löytyvät Suomen asuntomessujen kuvapalvelusta http://asuntomessut.valokuvia.fi. Lisätietoja: Suomen Asuntomessut, viestintäpäällikkö Tiina Miettinen-Luck, puh. 0207 437 707 tai 0400 420 276 Kynämies, tiiminvetäjä, AD Jaana Riippa, puh. (09) 1566 8588 tai 040 830 6699 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/01/20040601BIT00170/wkr0001.pdf