KOLIN LOMA-ASUNTOMESSUJEN AVAJAISVIIKONLOPPU SUJUI MALLIKKAASTI - Tänään hiihtoa Juha Miedon johdolla

Kolin loma-asuntomessut ovat lähteneet hyvin käyntiin. Haasteellisen avajaisviikonlopun liikenne- ja paikoitusjärjestelyt ovat sujuneet kiitettävästi ja kävijöitäkin tapahtuma houkutteli jo yli 5400 ensimmäisenä viikonloppuna.

Kolin messut ovat järjestyksessään seitsemännet. Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen on ilahtunut kävijämäärästä ja messujen saamasta huomiosta. Kolmen ensimmäisen päivän aikana kävijöitä oli yhteensä 5411. - Ensimmäisen viikonlopun kiinnostus lupaa hyvää. Nostaahan varsinaisen lomasesongin käynnistyminen juhannuksesta perinteisesti messuilla kävijämääriä. Odotankin, että Kolin messuista muodostuu koko Pohjois-Karjalan yhteinen kesätapahtuma ja maakunnan väki ottaa messut omakseen, Heiskanen kommentoi. - Messut ovat saaneet hyvin valtakunnallista huomiota mediassa. Näyttelykohteiden monipuolisuuteen ollaan myös yleisesti ottaen hyvin tyytyväisiä, sillä Kolin messuilla on esillä perinteisiä mökkejä, peruskorjauskohteita, isompia huviloita ja myös sopivasti erikoisuuksia, Heiskanen linjasi avajaisviikonlopun tunnelmia. Ensimmäisten päivien liikenne- ja paikoitusjärjestelyt sujuivat nekin kiitettävästi ottaen huomioon Loma-Kolille johtavan tien kapeuden ja samanaikaisesti pidetyt Erämessut. Juha Mieto hiihdättää aidolla lumella maanantaina ja tiistaina Hiihtäjälegenda Juha Mieto hiihdättää messuyleisöä tänään ja huomenna Kolin jylhissä maisemissa aivan messualueen viereen toteutetulla hiihtostadionilla, 75 metrisellä aidolla hiihtoladulla. Viime talvena varastoitu lumi odottaa innokkaita sivakoijia muistuttaen samalla Kolin alueen monipuolisista vapaa-ajan aktiviteeteista. Juha Mieto on mukana messuilla 19.-20.6. ja 26.6.-27.6. Kaikkien hiihtoradan kiertäneiden kesken arvotaan kaksi yhden viikon talvilomapakettia Kolille. Kolin karuun ja kauniiseen kangasmaastoon on rakennettu mielenkiintoisia näyttelykohteita, joiden huoneistokoot vaihtelevat kahdestakymmenestä kahteensataan neliöön. Messualueella voi tutustua hirrestä ja laudasta, jopa betonista tehtyihin tyyppimalleihin sekä yksilöllisiin toteutuksiin. Kivi ja puu ovat erityisesti esillä, sijaitseehan Koli Euroopan suurimpien vuolukiviesiintymien ja metsä- ja puuosaajien maakunnassa. Messukohteita on yhteensä 24, joista kolme sijaitsee läheisellä oheisalueella. Kolin loma-asuntomessualue sijaitsee Pohjois-Karjalassa, lähellä Kolin kansallispuistoa. Kolille on matkaa Lieksan keskustasta 100 kilometriä, Joensuusta 70 km ja Helsingistä 550 km, Kuopiosta 151, Turusta 595 km ja Oulusta 343 km. Kolin loma-asuntomessut ovat avoinna 16.6. - 22.6. ja 26.6.- 9.7.2006 ollen suljettuna juhannusviikonlopun. Messut järjestävät yhteistyössä Suomen Asuntomessut ja Lieksan kaupunki. Lisätietoja messuista / Suomen Asuntomessut, toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, puh. 020 743 7701 Kolin loma-asuntomessut, projektipäällikkö Sauli Hyttinen, puh. 040 764 0215 www.asuntomessut.fi/koli, www.asuntomessuopas.fi Valokuvia tiedotusvälineiden vapaaseen käyttöön osoitteessa http://asuntomessut.valokuvia.fi