Kurun loma-asuntomessuilla hyvin tyytyväinen yleisö - LOMA-ASUNTOMESSUT LÖYTÄNEET PAIKKANSA

Lehdistötiedote 8.10. 2003 Kurun loma-asuntomessuilla hyvin tyytyväinen yleisö LOMA-ASUNTOMESSUT LÖYTÄNEET PAIKKANSA Viime kesän valtakunnallisten loma-asuntomessujen yleisö oli poikkeuksellisen tyytyväinen messutapahtumaan. Keskiviikkona Kurussa julkaistun messututkimuksen mukaan 80 prosenttia kävijöistä piti messutapahtumaa erinomaisena tai hyvänä. Yleisö piti messujen näyttelytarjontaa ja näyttelyasuntojen määrä sopivana ja kiitosta saivat erityisesti pysäköinti ja kuljetusjärjestelyt sekä pääsylippujen myynti. Myös näytteilleasettajat olivat tutkimuksen mukaan tyytyväisiä messutapahtumaan.. Suomen Asuntomessujen toimitusjohtajan Pasi Heiskasen mukaan Kurun yleisötyytyväisyys yhdessä ennätyksellisen kävijämäärä kanssa osoittaa loma-asuntomessujen nyt vakiinnuttaneen asemansa. Loma-asuntomessujen hyvä tulevaisuus pohjaa ajankohtaisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin kuten rantakaavoitus, viranomaisvalvonnan rantarakentamiselle luomat paineet. joustavan työajan lisääntymisen luomat etätyömahdollisuudet ja yleisen vaurastumisen tuoma loma-asuntojen varustetason nousu, sanoo Heiskanen. Loma-asuntomessut järjestettiin nyt neljännen kerran ja Kurun messuilla kävijöitä oli ennätykselliset 63 175. Lähes puolet heistä vastasi talouskohtaiseen nyt julkaistuun haastattelututkimukseen. Tutkimuksen mukaan messuvieraat käyttivät messualueella puolitoista miljoonaa euroa ja muulla Kurussa puoli miljoonaa euroa. Kävijöistä joka viides oli Tampereelta. Messut houkutteli hyvin kävijöitä myös Uudeltamaalta sekä Porin ja Seinäjoen seuduilta. Messuille Kuruun tultiin juuri loma-asuntoja katsomaan ja pääosalla vieraista oli verillä vakinaisen tai loma-asunnon osto tai korjaus. Lähes kolmannes oli kiinnostunut Kurusta oman loma-asuntonsa sijaintipaikkana. Ensi kesänä loma-asuntomessut ovat Hartolassa Päijät-Hämeessä. Lisätietoja: toimitusjohtaja Pasi Heiskanen p. 040 848 6200 Valokuvia lehdistökäyttöön Kurun loma-asuntomessuilta on noudettavissa osoitteesta http://asuntomessut.valokuviatenhunen.fi/ ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/08/20031008BIT00010/wkr0002.pdf