Loma-asuntomessujen kävijämäärät olleet ennakoidut

- Olemme tähän mennessä olleet loma-asuntomessuihin erittäin tyytyväisiä. Kävijöitä on ollut odotetusti ja asiakkailta saatu palaute on ollut hyvää. Porin kaupunki ja yrittäjät saavuttavat varmasti parhaan mahdollisen hyödyn laajasta turistimäärästä, jonka loma-asuntomessutkin alueelle tuovat, toteaa Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen.

- Tavoitteenamme on ollut esitellä vapaa-ajan uusia tuulia ja siinä on myös onnistuttu. Kelluvat asunnot, tiiviisti vanhan asuinalueen ja palveluiden yhteyteen rakennettu alue sekä laadukas rakentaminen ovat saaneet kävijöiltä kiitosta. Messujärjestelyt ovat sujuneet hyvin, josta suuri kiitos kuuluu Porin kaupungin aktiivisille toimijoille. Kaupunki on saanut erinomaisesti mukaan yhteistyöhön myös alueen elinkeinoelämän toimijat.

Porin loma-asuntomessujen kävijätutkimuksen väliraportti osoittaa, että messuille tullaan hakemaan ideoita niin vapaa-ajan asunnon kuin myös kodin rakentamiseen ja remontoimiseen. Keskivertokävijän loma-asuntomessuilla voi tutkimuksen mukaan määritellä yli 40-vuotiaaksi, Satakunnassa asuvaksi toimihenkilöksi, joka tulee messuille puolisonsa kanssa etsimään ideoita remontoimiseen.

- On erinomaisen hienoa, että tutkimuksen mukaan erityisesti satakuntalaiset ovat ottaneet messut omakseen. Kun suuri osa kävijöistä vielä on remontointiaikeissa, niin siitä voi päätellä, että paikalliset yrittäjät tulevat varmasti hyötymään messupanostuksestaan, pohtii projektipäällikkö Kirsi Sainio-Taskinen, joka on myös tyytyväinen tähän saakka kertyneeseen kävijämäärään.

Varsinaista kävijätavoitetta ei messuille ole asetettu, mutta ennakkoon arvioitiin edellisten messukävijöiden perusteella Poriin tulevan noin 40 000 kävijää. 26.6. torstaina messuilla vieraili 3043 kävijää ja yhteensä kävijöitä on ollut 21 156. Jäljellä on vielä kymmenen messupäivää. Messut päättyvät 6. heinäkuuta.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Suomen Asuntomessut, puh. 040 848 6200