• Suomen Asuntomessut/

LOMA-ASUNTOMESSUJEN LOPPUKIRI KÄYNNISTYNYT: KIINNOSTUS KASVANUT SELVÄSTI - Lähes 200 lieksalaista töissä Kolin loma-asuntomessuilla

Loma-asuntomessut Kolilla ovat avoinna vielä neljä päivää. Tänään torstaina kukitettiin 30 000. messukävijä, Arja Kiiskinen perheineen Viinijärveltä. Kiinnostus tapahtumaan on kasvanut päivä päivältä ja viimeisestä viikonlopusta odotetaankin vilkasta. Monipuoliseen loma-asumiseen voi tutustua vielä neljän päivän ajan.

Kolin loma-asuntomessut ovat auki 9.7. saakka. Viimeisten messupäivien käynnistyessä messujärjestäjät odottavat kävijämäärän nousevan selvästi yli 35 000:n. - Lopullista kävijämäärää on vaikea arvioida mutta odotamme kyllä viikonlopusta vilkasta. Olemme varautuneet ruuhkaiseen viikonloppuun lisäämällä työntekijöitä liikenteenohjaukseen. Kaikki sujuu varmasti hyvin jouhevasti, kommentoi messuja Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen. Loma-asuntomessut ovat lisänneet projektipäällikkö Sauli Hyttisen mukaan alueen matkailua ja lähialueen työllistävyyttä. - Messujen onnistumista mitataan monilla asioilla ja voimme olla iloisia tapahtuman aiheuttamista työllistämisvaikutuksista. Messuvierailta saadun palautteen mukaan messusisällössä ja -järjestelyissä olemme Kolilla myös onnistuneet varsin mukavasti, toteaa Hyttinen. Kolin loma-asuntomessut on antanut monenlaisia töitä lieksalaisille. Messut on työllistänyt lähes 200 lieksalaista messujen rakennustöissä ja parhaillaan käynnissä olevien messuviikkojen aikana. Kesätöitä messut on tarjonnut 17 lieksalaisnuorelle. Kaupungin vakituista henkilökuntaa messuilla on ollut töissä 10 henkilöä. Erityisen paljon loma-asuntomessuilla on ahkeroinut väkeä eri seuroista muun muassa pysäköinninvalvonnassa ja liikenteenohjauksessa. Kolilla on mukana 14 seuraa, joista yhteensä messuilla töissä 129 henkilöä. Pääosin lieksalaisseurojen lisäksi mukana on myös naapurikuntien seuraväkeä. Viikonloppuina seuroista loma-asuntomessut on työllistänyt päivittäin noin 25 henkilöä. Myös viimeisenä viikonloppuna maksullinen messubussi kulkee Joensuusta Kolille lauantaina ja sunnuntaina. Bussi lähtee klo 10 molempina päivinä Joensuun linja-autoasemalta kiertäen Koskikadulta kauppatorin pysäkin kautta. Paluukyyti lähtee Kolilta takaisin klo 15. Taide kiinnostaa Kolin loma-asuntomessuilla esitteillä ollut taide on kiinnostanut kävijöitä. Kuvaveistäjä Eeva-Liisa Mölsän lasikuituisesta Kopukka-hevosesta on jopa tullut suosittu lomakuvien kuvauspaikka. Kotimaisista taiteilijoista Kolilla nähdään muun muassa Kauko Kortelaisen, Outi Särkikosken, Teijo Karhun ja Leena Jarvan töitä. Lisätietoja: Suomen Asuntomessut/ toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, puh. 020 743 7701 Loma-asuntomessut Kolilla / projektipäällikkö Sauli Hyttinen, puh. 040 7640 215