Loma-asuntomessut 2005 paraisilla

LOMA-ASUNTOMESSUT 2005 PARAISILLA Vuoden 2005 loma-asuntomessut järjestetään Paraisilla. Osuuskunta Suomen Asuntomessujen hallitus hyväksyi torstaina Paraisten kaupungin messuhakemuksen. Messut pidetään Västermälön kylässä Airiston matkailukeskuksen lähellä kesä-heinäkuussa 2005. Messualueen meren rannalla omistavat Paraisten kaupunki ja Partek. Alueelle valmistellaan parhaillaan asemakaavaa. Alueelle aiotaan rakentaa 60-100 asuntoa, näistä osa ympärivuotiseen käyttöön. Paraisten kaupunginvaltuusto päätti marraskuussa yksimielisesti anoa loma- asuntomessuja Västermälöön. Messujen arvioidaan houkuttelevan ainakin 50 000 kävijää. Suomen Asuntomessujen toimitusjohtajan Esko Seppäsen mukaan Paraisilla Airiston matkailukeskuksen läheisyydessä loma-asuntomessut tarjoavat eriomaisen foorumin kaiken sen esittelyyn, mitä Turunmaan saaristo loma- asukkaille tarjoaa ja toimintoja saaristossa on. Saaristotie ja Suomen vilkkaimmat veneilysatamat ovat messujen lähiympäristössä. Loma- asuntomessut sopivat hyvin saariston pääkaupunkiin, joka on muuttunut teollisuuskaupungista monipuoliseksi pienkulttuurikeskukseksi, tiivistää Seppänen Paraisten ansiot. Parempaa paikkaa loma-asuntomessuille on vaikea löytää sanoo Paraisten kaupunginjohtaja Folke Öhman. Kilometrin pituinen hiekkaranta, etelärinne ja upea näköala Airistolle luovat mitä parhaimmat puitteet messuille. Päätös myöntää loma-asuntomessut Paraisille on otettu erittäin myönteisesti vastaan ja haluamme mielellämme näyttää Saaristokaupunkimme kaikki mahdollisuudet tulevilla messuilla toteaa Öhman. Paraisten loma-asuntomessut ovat ensimmäiset meren rannalla järjestettävät loma-asuntomessut. Suomen Asuntomessut järjesti ensimmäiset loma-asuntomessut Ähtärissä vuonna 2000 ja ensi kesänä loma- asuntomessut pidetään Kurussa Tampereen pohjoispuolella. SUOMEN ASUNTOMESSUT PARAISTEN KAUPUNKI Esko Seppänen Folke Öhman toimitusjohtaja kaupunginjohtaja p. (09)2290060 (02)4585726 gsm 050-66163 gsm 040-7073155 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/13/20021213BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/13/20021213BIT00490/wkr0002.pdf