LOMA-ASUNTOMESSUT 2007 NAANTALISSA

Suomen Asuntomessut ja Naantalin kaupunki järjestävät loma-asuntomessut vuonna 2007 Naantalissa Porhonkallion alueella. Loma-asuntomessuja on järjestetty vuodesta 2000 lähtien, joten Naantalissa pidettävät messut ovat järjestyksessään kahdeksannet. Alkukesän messutapahtuma on kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta.

Osuuskunta Suomen Asuntomessujen hallitus on myöntänyt vuoden 2007 loma-asuntomessut Naantalin kaupungille. Loma-asuntomessupaikkakuntia valittaessa päätökseen vaikuttavat muun muassa paikkakunnan ja alueen vahvuudet, maankäytön tilanne, yhteistyötahot ja loma-asuntojen tarve sekä yleinen kiinnostavuus. - Naantali on kiinnostava paikkakunta järjestää loma-asuntomessut. Kaupungin matkailun perinteet ovat vahvat ja Naantalilla on luontainen tarve kaavoittaa lisää loma-asuntoja kauniiseen merenrantakaupunkiin. Naantali tarjoaa myös erinomaiset harrastusmahdollisuudet ja lukuisan määrän muita nähtävyyksiä, kertoo ratkaisun perusteista Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen. Naantalin kaupunki tunnetaan lukuisista matkailunähtävyyksistään. Tasavallan presidentin kesäasunto Kultaranta, Luostarikirkko, Muumimaailma sekä Naantalin Kylpylä ovat tunnettuja matkailukohteita. Porhonkallion messualue sijaitsee luonnonkauniilla alueella meren äärellä Luonnonmaa Golf-keskuksen läheisyydessä. Matkaa keskustaan on 4 km. Messualue tarjoaa loma-asuntoasukkaille upeat harrastusmahdollisuudet, hyvät palvelut ja liikenneyhteydet sekä vireän kesäkaupungin täynnä tapahtumia. - Porhonkallion vahvistettu asemakaava on antanut hyvät lähtökohdat alueen suunnittelulle. Uskomme, että Porhonkallion messualueella voimmekin esitellä loma-asumisen viimeisimmät uutuudet. Kaupunkimme tarjoaa messukävijöille myös paljon muuta nähtävää ja koettavaa, toteaa Naantalin kaupunginjohtaja Timo Kvist. Loma-asuntomessut järjestetään ensi kesänä Airistolla Paraisilla ja kesällä 2006 Kolilla Lieksan kaupungissa. Messuilla tähän mennessä käynyt keskimäärin noin 50 000 messuvierasta tapahtumaa kohden tutustumassa loma-asumiseen. Kävijätutkimusten mukaan messuille lähdetään erityisesti jos loma-asunnon rakentaminen on ajankohtaista. Messuja pidetään myös mielenkiintoisena ajanvietteenä. Lisäksi kävijöitä kiinnostavat uudet erilaiset rakennus- ja sisustusratkaisut. Lisätietoja: Osuuskunta Suomen Asuntomessut, toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, puh. 020 7437 701 Naantalin kaupunki, kaupunginjohtaja Timo Kvist, puh. (02) 4345 111