PASSIIVITALOJEN SUUNNITTELUOHJEIDEN JULKISTAMISTILAISUUS 17.7.2009

Paikka: Valkeakoski, HAMK auditorio, Tietotie 1 (1.2 km messualueelta) Aika: 17.7.2009 klo 10–12 Arkkitehti (SAFA) Kimmo Lylykankaan ja VTT:n DI Jyri Niemisen arkkitehtikoulutusta varten tekemät passiivitalojen suunnitteluohjeet julkistetaan perjantaina 17.7.2009 klo 10 Hämeen Ammattikorkeakoulun auditoriossa Valkeakoskella. Asuntomessujen verkkosivuilla julkaistavat ohjeet laadittiin osuuskunta Suomen Asuntomessujen myöntämän Casa Humana -apurahan turvin. Tilaisuuden avaa Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen ja suunnitteluohjeet esittelee arkkitehti Kimmo Lylykangas. – Rakennukset käyttävät Suomen energiasta noin 40 prosenttia ja niiden osuus kasvihuonekaasupäästöistä on noin 30 prosenttia, joten rakentamisen energiatehokkuudella on suuri merkitys ilmastonmuutoksen hillitsemisessä. Valkeakosken asuntomessuilla on nähtävillä kolme passiivitaloa, lukuisia matalaenergiataloja ja energianeuvontaklinikalta kävijät saavat hyviä vinkkejä kotiensa energiatehokkuuden parantamiseen, Suomen asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen sanoo. – Passiivitaloista pohjoisissa olosuhteissa ei ole vielä paljon kokemusta tai tutkittua tietoa. Asuntomessujen pilottihankkeilla sekä passiivitalojen suunnitteluohjeilla haluamme omalta osaltamme edistää energiatehokkaiden talojen rakentamista Suomessa, Heiskanen lisää. Toivomme ilmoittautumista tilaisuuteen 12.7. mennessä tiedottaja Leena Honkajuurelle, leena.honkajuuri@asuntomessut.fi Tervetuloa! Ystävällisin terveisin, Nina Hyyppä markkinointi- ja viestintäjohtaja Suomen Asuntomessut Lisätietoja: www.asuntomessut.fi www.kotitehdas.fi