Pori loma-asuntomessuilla tehtiin kävijäennätys

Porin loma-asuntomessuilla tehtiin loma-asuntomessujen historian kävijäennätys, kun maksaneiden kävijöiden määräksi tuli 65 230. Lopullinen kävijämäärä saadaan tarkastuslaskennan jälkeen. Edellinen kävijäennätys nyt kahdeksatta kertaa järjestettävien loma-asuntomessujen historiassa oli vuodelta 2003, jolloin Kurussa oli 63 175 kävijää.

- Loma-asuntomessut Porin Reposaaressa oli haaste, johon on nyt onnistuneesti vastattu
kävijäennätyksellä. Loma-asuntomessutapahtuma Reposaaressa osoitti, että radikaali ja ennakkoluuloton tarttuminen ajankohtaisiin haasteisiin yhdyskuntarakenteen tiivistämisestä, ranta-alueiden entistä tehokkaammasta käytöstä on kannattanut, toteaa Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen.

Porin loma-asuntomessut on onnistunut sekä pienissä, että suurissa asioissa, niin lyhyellä kuin pitkällä aikavälillä. Messupalveluista sekä itse alueesta saatu palaute kävijätutkimuksen väliraportin mukaan on ollut kannustavaa ja myönteistä. Loma-asuntomessut ovat nostaneet Reposaaren tunnettavuutta sille kuuluvaan arvoonsa, mistä alueen asukkaat, yrittäjät ja Porin kaupunki hyötynevät myös pidemmällä aikavälillä. Onnistumisen vahvistaa myös loma-asuntomessuhistorian uusi kävijäennätys, joka on vahva näyttö itse loma-asuntomessujen tarpeellisuudesta.

– Loistava kävijämäärä on messujen monipuolisen sisällön ansiota, tuumi messutoimikunnan puheenjohtaja, Porin apulaiskaupunginjohtaja Kari Hannus tyytyväisenä.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Suomen Asuntomessut, puhelin 040 848 6200