SUOMALAISET HALUAVAT KESÄMÖKIN HIRRESTÄ JA SUOSIVAT SAUNAMÖKKIÄ

Metsästysmaja Kurun loma-asuntomessujen suosituin mökki SUOMALAISET HALUAVAT KESÄMÖKIN HIRRESTÄ JA SUOSIVAT SAUNAMÖKKIÄ Viime kesän valtakunnallisten Kurun loma-asuntomessujen Paras Mökki yleisöäänestyksen on voittanut 45 neliömetrin suuruinen saunamökki Metsästysmaja. Yleisöäänestykseen osallistui yli 11000 messulla käynyt perhettä ja voittanut saunamökki sai äänistä lähes viidenneksen. Tuvan, keittiön ja saunan sisältämä Metsästysmaja on rakennettu paikan päällä järeästä posiolaisesta kymmenen tuuman hirrestä . Messuyleisöä viehätti mökin yksilöllisyys, massiivisuus ja siihen liittyvä käsityö. Metsästysmajan rakentaja on mänttäläinen yrittäjä Hannu Rintamäki. Paras Mökki äänestyksen järjestäneen Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Esko Seppänen sanoo yleisönsuosikin erottuneen selkeästi muista äänimäärässä. Poikkeuksellisen korkea laatutaso ja poikkeavuus muista yllättivät messuyleisön myönteisesti ja näin Metsästysmaja jäi helposti mieleen. Voittajan takana yleisön suosio jakautui hyvin tasaisesti, kertoo Seppänen. Kurun loma-asuntomessujen yleisöäänestyksessä menestyivät parhaiten hirsitalot. Toiseksi äänestyksessä tuli Kontiotuotteen lamellihirsinen Sinikajo ja kolmanneksi Starkin markkinoima Luoman Puutuotteen höylähirsinen Villa Muurinkivi. Nämä hirsimökit ovat alle sadan neliömetrin kolmen huoneen ja keittiön loma-asuntoja. Paras Mökki yleisöäänestys järjestetään myös ensi kesän loma- asuntomessuilla Hartolassa. Lisätietoja Kurun loma-asuntomessujen Paras Mökki äänestyksestä toimitusjohtaja Esko Seppänen, Suomen Asuntomessut p. 050 66163 Kuvat yleisöäänestyksen parhaista mökeistä ovat lehdistökäyttöön osoitteessa http://asuntomessut.valokuviatenhunen.fi/ kohteet 7, 17 ja 18 (Kuru 2003, Kurun yleisökuvat). ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030827BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/27/20030827BIT00010/wkr0002.pdf