Suomen Asuntomessuilla blogataan!

Asuntomessujen blogit kattavat kaiken asumiseen liittyvän.

Suomen Asuntomessut on lanseerannut uudet asumisen blogit, jotka löytyvät Asuntomessujen internet-sivuilta. Blogeissa esitellään kaikkea asumiseen liittyvää, ja mukaan on tarttunut kattava joukko alan ammattilaisia bloggaamaan. Blogeista löytyy luettavaa rakentamisesta ja remontoinnista, sisutuksesta ja designista, pihoista ja puutarhoista sekä arkkitehtuurista ja rakennetusta ympäristöstä. Mukaan mahtuu tietysti myös messurakentamista ja -tapahtumia.

Asuntomessujen järjestämisen lisäksi Suomen Asuntomessujen toimintaideana on parantaa asumisen laatua Suomessa edistämällä asumistietoutta ja alan osaamista. Asuntomessut onkin pitkäjänteisesti kehittänyt ympärivuotista toimintaansa myös sähköisesti, ja nyt Asuntomessujen sivuilta löytyy uudet, ihanat ja mielenkiintoiset asumisen blogisivut. Kaikki asumiseen liittyvä löytyy yhdestä paikasta helposti ja vaivattomasti.

- Haluamme tarjota kävijöillemme ja lukijoillemme helpon tavan löytää ja seurata laadukkaita asumisen blogeja, Suomen Asuntomessujen tiedottaja ja blogisivuston ideanikkari Leena Honkajuuri kertoo.

Tällä hetkellä blogi-sivustolta löytyy 13 erilaista blogia ja bloggaajaa. Blogeissa esitelläänkin monipuolisesti asumiseen liittyviä asioita. Mukana on sisustus- ja design-blogeja, joissa tunnelmoidaan ihanilla kuvilla ja tarinoilla. Rakentamis- ja remontointi-blogeissa kerrotaan hyviä vinkkejä, ja piha- ja puutarha-blogeissa esitellään viherrakentamista sekä erilaisia puutarhoja. Blogeista voi lukea myös mitä tapahtuu Asuntomessujen backstage-huoneessa tai messutalon rakentamisvaiheessa. Lisäksi keskitytään arkkitehtuuriin ja rakennettuun ympäristöön sekä täällä meillä että ulkomailla.

- Bloggaajiksi on onnistuttu löytämään monipuolinen kattaus erilaisia ihmisiä. Mukana on alan ammattilaisia ja jo suosiota saavuttaneita bloggaajia. Varmasti jokaiselle lukijalle löytyy oma suosikkinsa, Honkajuuri toteaa.

Bloggarit innolla mukaan

Suosittua Sarin puutarhat -blogia jo neljä vuotta kirjoittanut hortonomi Sari Weckström lähti mukaan Asuntomessujen bloggaajaksi mielenkiinnolla ja uusia haasteita odottaen. Sarin puutarhat -blogista löytyy muun muassa kuukalenteri, jonka avulla voi katsastaa mitä puutarhassa voi tehdä jokaisena kuukauden päivänä.

- Pidän uusista haasteista bloggaamisessa, ja toivon nyt pääseväni kuvaamaan ja tekemään juttuja mielenkiintoisista uusista aiheista kuten pihan rakentamisesta. Osa blogijutuistani on fiilistelyä sekä puutarhan ihanuudesta nauttimista, osa taas hyvin tietopuolisia juttuja. Blogissani kerrotaan myös jopa ihan yksittäisistä kasveista ja niiden hoidosta, Weckström kertoo.

Täysin uuden Ruutupaperilla-blogin aloittanut muotoilija, sisutusarkkitehti ja tekstiilisuunnittelija Anu Leinonen lähti myös mukaan innolla.

- Olen jo pitkään miettinyt, että aloittaisin bloggaamisen, ja tämä on loistava tilaisuus. Blogini on tutkimusmatka yhden suunnittelijan silmin, ja siinä esitellään sisustusta, designia sekä arjen ilmiöitä. Olen kiinnostunut tavallisten ihmisten tavallisesta elämästä, Leinonen summaa.

Rakennettuihin ympäristöihin erikoistunut kulttuurintutkija ja toimittaja Päivi Leinonen puolestaan siirsi Talotarinat-bloginsa Asuntomessuille.

- Otin ilolla vastaan kutsun liittyä Asuntomessujen blogikirjoittajiin. Koska kyseessä on merkittävä asumista kehittävä organisaatio, pääsen sen puitteissa kirjoittamaan entistä laajemmalle yleisölle itseäni kiinnostavista aiheista. Blogi tarjoaa kanavan kirjoittaa monenlaisista teemoista, omista havainnoista ja pohdinnoista hieman eri tavalla kuin lehtiartikkeleissa.

Kaikkiin Asuntomessujen blogeihin voi tutustua seuraavassa osoitteessa:

Bloggarihin voi tutustua tarkemmin osoitteessa:
www.asuntomessut.fi/bloggarit

Lisätietoja:
Suomen Asuntomessut, tiedottaja Leena Honkajuuri, puh. 040 1955 943

Asuntomessujen blogikategoriat ja blogit:

Arkkitehtuuri ja rakennettu ympäristö:

-          Talotarinat

-          Tilasta tilaan