Tontinhaku alkaa asuntomessualueella Hyvinkäällä

Hyvinkään vuoden 2013 asuntomessualueen tontinhaku alkaa 11. toukokuuta. Tontinhaku käynnistyy tonttiseminaarilla, joka pidetään 11.5. kello 15 Hyvinkään Laurean Rauhala-salissa osoitteessa Uudenmaankatu 22.

Seminaarissa kerrotaan tontinhakumenettelystä, tontinsaajien valintakriteereistä, kaavasta ja rakentamistapaohjeista. Tuntia ennen tilaisuutta ja sen jälkeen voi tutustua näyttelytilassa esittäytyviin yrityksiin.

Avoin tontinhaku päättyy 1.8.2011. Tavoiteaikataulun mukaisesti rakennusluvat käsitellään maaliskuun 2012 loppuun mennessä, joten messualueelle pääsee rakentamaan huhtikuussa 2012.

Alueen tontit on jaoteltu kolmeen hintavyöhykkeeseen: 45 €/m2, 50 €/m2 ja 55 €/m2. Omakotitonttien hinnat vaihtelevat 34 300–67 485 euron välillä.

Kerrostaloista ryhmärakentamiseen ja omakotitaloihin

Asuntomessualueella on haettavissa 31 omakotitonttia, kaksi yhtiömuotoista pientalotonttia, kaksi pienkerrostalotonttia ja yksi kerrostalotontti.

– Hyvinkää tarjoaa mahdollisuuden omatoimiseen tai konsulttivetoiseen ryhmärakentamiseen. Asuntomessualueen kaksi yhtiömuotoista tonttia soveltuvat erinomaisesti ryhmärakentamiseen ja ryhmärakennuttamiseen, Suomen Asuntomessujen toimitusjohtaja Pasi Heiskanen toteaa.

Ryhmärakentaminen yhdistää omatoimirakentamisen ja urakoinnin. Rakennuttajina voivat olla ryhmän jäsenet tai heidän yhdessä palkkaamansa rakennuttajakonsultti.

– Konsulttivetoinen ryhmärakentaminen on hyvä vaihtoehto omatoimirakentamiselle, sillä silloin projektilla on ammattitaitoinen vetäjä. Ryhmärakentaminen tarjoaa tavallisille kertarakentajille mahdollisuuden hankkia itselleen mieleisensä asunto suhteellisen vaivattomasti ja kilpailukykyiseen hintaan, sanoo Asuntomessut Hyvinkäällä -projektijohtaja Raija-Leena Ahtola-Marks.

Hyvinkään Metsäkaltevan asuinalue rakentuu 6000 asukkaan eläväksi kaupunginosaksi vuoteen 2030 mennessä. Ensimmäisenä toteutuu vuoden 2013 asuntomessualue Kravunharju. Asuntomessualueesta rakennetaan ekologisesti kestävä, asumisen ja asuntosuunnittelun uusia innovatiivisia konsepteja hyödyntävä asuinalue, joka vahvistaa Hyvinkään kaupungin asemaa asumisen mallipaikkakuntana ja asumisratkaisujen edelläkävijänä metropolialueella.

Lisätietoja:

Suomen Asuntomessut, toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, 040 848 6200

Hyvinkään kaupunki, projektijohtaja Raija-Leena Ahtola-Marks, 040 548 3468, raija.ahtola@hyvinkaa.fi

lisätietoja ja tonttiseminaariohjelma www.asuntomessut.fi/hyvinkaa