Työtehoseura on Suomen Asuntomessujen virallinen yhteistyökumppani

Osuuskunta Suomen Asuntomessut ja Työtehoseura ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jolla vahvistetaan osapuolien yhteystyö vuosille 2012–2014. Yhteistyön tavoitteena on muun muassa informoida asuntomessurakentajia kestävien asumisratkaisujen tärkeydestä, vahvistaa asuntosuunnittelussa toimivuuden huomioimista yhtenä suunnittelun osa-alueena, edistää kestävien asumisratkaisujen valintaa sekä lisätä rakentajien tietoisuutta ekotehokkaista ja ekotoimivista ratkaisuista.

Ensi kesän messuilla yhteistyö Työtehoseuran kanssa näkyy erityisesti toisen messuteeman, keittiöt, yhteydessä. Työtehoseura tuottaa Asuntomessut Tampereella -tapahtumaan Toimiva keittiö -suunnitteluohjeen, joka julkaistaan netissä. Työtehoseuralla on myös esittely keittiöiden teemaviikolla yhdessä messukeittiössä.

Lisäksi nyt alkaneen yhteistyön puitteissa otetaan käyttöön ”Ekotoimivan kodin suunnitteluohje” Asuntomessuilla Jyväskylässä 2014. Työtehoseuran tekemää Ekotoimivan kodin suunnitteluohjetta käytetään vuoden 2014 asuntomessualueen suunnittelussa ja arvioinnissa – tavoitteena on nostaa entisestään messualueen suunnittelun tasoa. Työtehoseura tulee opastamaan rakentajia ekotoimivuuteen liittyvissä asioissa sekä toimii asiantuntijan roolissa Asuntomessujen projekteissa.

Lisätietoja:

Suomen Asuntomessut, toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, p. 040 848 6200