VAASAN ASUNTOMESSUALUEEN TONTIT HAETTAVANA 15.5.-21.8.2006

Vaasassa vuonna 2008 järjestettävien Asuntomessujen tonttihaku alkaa maanantaina 15.5.2006. Tontteja voi hakea yli kolmen kuukauden ajan aina 21.8.2006 saakka. Asuntomessutoimisto järjestää yleisölle avoimen tiedotustilaisuuden tonttihausta Vaasan Åbo Akademin Akademinsalenissa 15.5.2006 klo 17.30.

Suvilahden messualueella on haettavana 19 omakotitonttia ja kuusi pientalotonttia yhteensä 34 pientalolle. Osalle tonteista tullaan järjestämään erilliset suunnittelukilpailut. Omakotitontit sijaitsevat merenrannalla viuhkamaisessa muodossa, ja pientalotontit muodostavat yhtenäisen korttelin Suvilahden koulun läheisyydessä. Pientaloalueen talot tulevat olemaan yhtiömuotoisia. Monipuolinen messualue Tonttien saajat valitaan hakijoiden esittämien ideoiden perusteella. Rakentamisen, talotekniikan, asumisen sisällön ja ulkomuodon osalta odotamme uusia ajatuksia. Hakemuksen liitteeksi voi toimittaa suunnittelijan piirtämät luonnokset, mutta yhtä hyvin valmiin taloteollisuuden mallit käyvät. Kiinnitämme huomiota myös messujen teemaan: koteja kaikille, joka tarkoittaa, että edellytämme kohteilta myös kustannustehokkuutta. Olennaisinta on kohteen innovatiivisuus eri muodoissaan, ja tästä syystä toivomme myös lyhyen kirjallisen selvityksen ehdotetun ratkaisun kantavasta ajatuksesta. Eri elämäntilanteissa omalla kodilla on erilaisia tarkoituksia ja vaatimuksia. Hyvä asuminen ja oma unelmakoti myös merkitsevät jokaiselle jotain henkilökohtaista. Vaasan messualueelle rakennetaankin unelmakoteja monenlaisiin tarpeisiin ja elämäntilanteisiin. Alueesta halutaan luoda monimuotoinen ja monipuolinen kokonaisuus, joka koostuu tonttihaun parhaista taloideoista. Tontin hakeminen Tonttihakemuksen tulee sisältää täytetty hakulomake, tieto messukohteen suunnittelijasta sekä idealuonnos rakennettavasta talosta. Hakija kohdistaa hakemuksensa tietyille tonteille. Kaikkia toiveita ei välttämättä voida toteuttaa, jolloin haetun tilalle saatetaan ehdottaa toista tonttia. Hakemuksia käsiteltäessä messutoimistosta voidaan pyytää lisäselvityksiä tai antaa hakemuksiin täydennysehdotuksia. Idealuonnosten perusteella messuorganisaation laaturyhmä arvioi hakemukset ja tekee esityksen valituista hakijoista. Asuntomessutoimikunta valitsee tonttien saajat. Valinnan vahvistaa lopulta Vaasan kaupungin tekninen lautaLisätietoja: PUH. 040 750 8404 Anni Johde tiedottaja Vaasan Asuntomessut PUH. 020 743 7722 Pasi Hulkkonen messupäällikkö Suomen Asuntomessut Extranet: http://194.100.92.162/asuntomessutextra/aspx/SecuredLogin.aspx?id=392853 Tunnus: media Salasana: media2005 kunta syksyn 2006 aikana.