Valkeakosken asuntomessut auki vielä neljä päivää

Valkeakoskella järjestettävät kesän asuntomessut ovat auki vielä neljä kokonaista päivää, aina sunnuntaihin 9. elokuuta asti. Messukävijät ovat olleet erittäin tyytyväisiä sekä messusisältöön että järjestelyihin ja palveluun. Keskiviikkona asuntomessuilla vieraili pirkanmaalaisia kansanedustajia sekä valtiovarainvaliokunnan asunto- ja ympäristöjaosto.

Messuvieraat ovat olleet Valkeakosken asuntomessuihin erittäin tyytyväisiä: Suomen Asuntomessujen teettämän messukävijätutkimuksen toisen väliraportin mukaan yhdeksän kymmenestä kävijästä pitää messuja hyvinä tai erinomaisina. Asuntomessuilla myös viihdytään, sillä neljä viidestä kävijästä viettää messualueella aikaa yli 4 tuntia, käyden läpi yli 16 näyttelykohdetta. Yli puolet kävijöistä käy lähes kaikissa näyttelytaloissa. Kiitosta messukävijät ovat antaneet erityisesti iloisesta ja ystävällisestä palvelusta sekä sujuvasta kuljetuksesta parkkialueelta messuportille. - Messupalvelut ovat toimineet hyvin ja kävijävirta on ollut tasaista, millä on suuri merkitys miellyttävän messukokemuksen syntymisessä. Myös näytteilleasettajat ovat olleet tyytyväisiä kävijävirtaan, projektijohtaja Pasi Hulkkonen Suomen Asuntomessuilta sanoo. Kävijöitä messuilla on ollut tiistaihin 4. elokuuta mennessä 117 850. Tutkimuksen mukaan messukävijät tulevat ympäri Suomea. Joka neljäs messukävijä on ollut Pirkanmaalta, joka viides Uudeltamaalta ja joka kymmenes Varsinais-Suomesta. Messuilla käyneistä tamperelaisia on ollut runsas 10 prosenttia. Valkeakosken kaupunki tyytyväinen asuntomessuihin - Tärkein tavoitteemme on ollut tyytyväiset messukävijät, jotka kiittelevät niin messusisältöä kuin messualuetta. Tässä tavoitteessa olemme onnistuneet erinomaisesti. Myös Valkeakoski sekä kaupungin tonttitarjonta ja muut asumismahdollisuudet ovat saaneet runsaasti kiinnostusta osakseen, projektipäällikkö Arto Vuorijärvi Valkeakosken kaupungilta kertoo. Valkeakoskella on tarjolla tontteja eri talotyypeille vaihtelevissa ympäristöissä keskustan tuntumasta maaseudun rauhaan. Tällä hetkellä omakotitontteja on haettavissa messualueen vierestä Lintulasta sekä Vallosta, Ässänmäestä, Sassista, Sointulasta ja Pietilänpellosta. Erityisesti juuri Lintulan tontit ovat kiinnostaneet messuvieraita. Valkeakosken keskustassa on vieraillut asuntomessujen aikana runsaasti ulkopaikkakuntalaisia. Valkeakosken torilla jaettavista ilmaisista mansikkajäätelöistä on nauttinut peräti kymmenen prosenttia asuntomessukävijöistä. Myös kaupungin omat asukkaat ovat viihtyneet keskustan lukuisien oheistapahtumien parissa. - Keskustan yrittäjät ovat olleet erittäin tyytyväisiä asuntomessuvieraiden myötä lisääntyneeseen asiakasvirtaan, markkinointipäällikkö Petri Ahonen Valkeakosken kaupungilta sanoo. Pirkanmaalaisia vaikuttajia vieraili asuntomessuilla keskiviikkona Keskiviikkona 5.8. asuntomessuilla vieraili runsaasti alueen vaikuttajia ja kansanedustajia. Valkeakosken Seudun Kehitys Oy:n järjestämään Pirkanmaan vaikuttajapäivään osallistui pirkanmaalaisia kansanedustajia, valtiovarainvaliokunnan asunto- ja ympäristöjaoston jäseniä sekä Etelä-Pirkanmaan keskeisimpiä luottamushenkilöitä. Päivän isäntinä toimivat Etelä-Pirkanmaan kunnat, Akaa, Kylmäkoski, Urjala ja Valkeakoski yhteistyössä Pirkanmaan liiton kanssa. Vaikuttajapäivän aikana vieraat – joukossa kaikkiaan 14 kansanedustajaa - tutustuivat paitsi asuntomessuihin myös Etelä-Pirkanmaan elinkeinoelämän näkymiin. Lisätietoja: Projektijohtaja Pasi Hulkkonen, Suomen Asuntomessut, puh. 040 840 0513 Projektipäällikkö Arto Vuorijärvi, Valkeakosken kaupunki, puh. 040 335 6010 Markkinointipäällikkö Petri Ahonen, Valkeakosken kaupunki, puh. 040 335 6511 Pirkanmaan vaikuttajapäivä: Irene Suhonen, Etelä-Pirkanmaan seutujohtaja, puh. 040 335 6009