Valkeakosken asuntomessut kiinnostanut valtionjohtoa

Tasavallan presidentti Tarja Halonen vieraili asuntomessuilla sunnuntaina 19. heinäkuuta. Messuihin ovat tutustuneet myös messut avannut asuntoministeri Jan Vapaavuori, oikeusministeri Tuija Brax sekä hallinto- ja kuntaministeri Mari Kiviniemi.

Valkeakosken Lintulassa 10.7.-9.8.2009 pidettävillä asuntomessuilla on nähty vieraita myös valtion ylimmästä johdosta. Ministereistä asuntomessuilla ovat tähän mennessä vierailleet oikeusministeri Tuija Brax, hallinto- ja kuntaministeri Mari Kiviniemi sekä asuntoministeri Jan Vapaavuori. - Olemme ilahtuneita, että kesän asuntomessut on kiinnostanut valtionjohtoa. Valkeakoski on todella panostanut asuntomessutapahtumaan, ja arvovieraidemme viihtyminen messuilla on meille tärkeää. Toivomme vielä pääministeri Matti Vanhasen vierailevan asuntomessuilla - hän kävi tutustumassa alueeseen jo viime syksynä ja oli hyvillään Lintulan väljyydestä sekä runsaasta pientalotarjonnasta, Valkeakosken kaupunginjohtaja Markku Auvinen sanoo. Tasavallan presidentti Tarja Halonen vieraili asuntomessuilla 19.7. Viimeisin kunniavieras asuntomessuilla on ollut tasavallan presidentti Tarja Halonen, joka vieraili Lintulan messualueella sunnuntaina 19. heinäkuuta. - Olen iloinen, että ylin valtionjohto on kiinnostunut nimenomaan energiatehokkaasta rakentamisesta ja suomalaisen teollisuuden tietotaidosta tällä uudella voimakkaasti kasvavalla tuotekehityksen alueella. Asumisen energiataloudellisuudella on suuri merkitys ilmastonmuutoksen hillitsemisessä, ja on hienoa, että päättäjät voivat asuntomessuilla tutustua näihin innovaatioihin aidossa ympäristössä, Pasi Heiskanen sanoo. Tasavallan presidentti Tarja Halonen oli messuvierailullaan tyytyväinen paitsi energiatehokkuuden teemaan myös messualueen sallivaan kaavaan. - On tavattoman hienoa, että messualueella on saanut kokeilla erilaisia rakentamisen vaihtoehtoja. Ehkä muillakin asuinalueilla asukkaat voisivat päättää vapaammin esimerkiksi talojen sijoittamisesta tontille. Näyttää myös siltä, että talojen hinta-laatusuhde on mennyt hyvään suuntaan. Messut ovat oikein hienot, presidentti Tarja Halonen totesi. Tasavallan presidentti toimii Valkeakosken asuntomessujen suojelijana. Viimeksi presidentti Tarja Halonen on vieraillut asuntomessutapahtumassa loma-asuntomessuilla Paraisilla vuonna 2005. Lisätietoa: Toimitusjohtaja Pasi Heiskanen, Suomen Asuntomessut, puh. 040 848 6200 Kaupunginjohtaja Markku Auvinen, Valkeakosken kaupunki, puh. 040 335 6000