AUTOKOULUT PANOSTAVAT MOPO- JA MOOTTORIPYÖRÄKOULUTUKSEEN (MOOTTORIPYÖRÄSIMULAATTORILLA)

Report this content

Autokoululiitto on mukana MP-messuilla moottoripyöräsimulaattorilla. Viimeisten vuosien aikana mopo- ja moottoripyöräonnettomuudet ovat lisääntyneet. Moottoripyöräonnettomuuksissa kuolee vuosittain yli 30 motoristia ja mopo-onnettomuuksissa yli kymmenen henkeä. Autokoulut tähtäävät kaksipyöräisten liikenneturvallisuuden parantamiseen tarjoamalla erityiskoulutusta niin mopoilijoille, uusille motoristeille kuin kokeneillekin motoristeille.

Mopoilun ja moottoripyöräilyn suosio on kasvanut 2000-luvulla. Mopo-kortteja suoritetaan vuosittain lähes 40.000 ja moottoripyöräkortteja yli 10.000 vuosittain (AKE). Myös mopojen ja moottoripyörien rekisteröinnit ovat lisääntyneet merkittävästi. Valitettavana seurauksena on kaksipyöräisten onnettomuuksien kasvu. Yhteensä kaksipyöräisillä menehtyy vuosittain nelisenkymmentä henkilöä ja loukkaantuu yli 1.500 henkeä.

Autokoulut panostavat merkittävästi erityisesti mopo- ja moottoripyöräkoulutukseen. Suomen Autokoululiitto ry ja Opetustarvike Oy tuottivat Moottoripyörämessujen messuosastolle erikoisuutena ranskalaisen yhteistyökumppanin valmistaman moottoripyöräsimulaattorin. Simulaattori tarjoaa hyvin aidontuntuisen ajonautinnon.

Lisäksi Autokoululiiton osastolla esitellään uutta mopokoulutusta ja ammattimaista moottoripyöräkoulutusta niin vasta-alkajille kuin kokeneille motoristeille. Koulutuspaketteja ovat:
• M-kurssi
• A-korttiin tähtäävät kurssit
• Yksilölliset kurssit harrastusta tauon jälkeen jatkaville uusiomotoristeille
• MotoPassi-kurssit edistyneille motoristeille

Suomen Autokoululiitto ry ja Opetustarvike Oy esittäytyvät osastolla 6b20. Paikalla ovat hallituksen puheenjohtaja Antero Peiponen, toimitusjohtaja Kaija Savolainen, simulaattorivalmistaja EcaFaroksen edustaja sekä simulaattoreihin erikoistuneet koulutussuunnittelijamme.

Messujen aukioloajat yleisölle:
29.01.09 klo. 14:00 – 20:00
30.01.09 klo. 10:00 – 20:00 Tervetuloa tutustumaan!
31.01.09 klo. 09:00 – 18:00
01.02.09 klo. 10:00 – 17:00

Osastolla ja Autokoululiiton toimistolla on jaossa informaatiopaketti moottoripyörä- ja autosimulaattoreista sekä kuvia median käyttöön.

Lisätietoja:
puheenjohtaja Antero Peiponen, Suomen Autokoululiitto ry, 0400 672 000