Mäkihyppytähtien Lisää Havuja Challenge 11.3.2013 Kuopio-hallissa

Tiedote, Puijon kisat / Suomen Hiihtoliitto, mäki ja yhdistetty
6.2.2013 julkaisuvapaa heti

Janne Seppälä ja Mikko Pirinen saivat haasteen 29. marraskuuta Suomen mäkijoukkueen päävalmentaja Pekka Niemelältä, kun tämä mietti mitä keinoja on koota voimia loukkaantuneen mäkikotka Janne Happosen kuntoutukseen. Oikeasti hyvä idea ja oikeasti hyvä asia – ja kaksikko otti haasteen vastaan!

Tiistaina 5. helmikuuta julkaistiin Puijon kisojen maanantaina 11. maaliskuuta järjestettävä “Lisää HAVUJA Challenge” jossa mäkihypyn maailman tähdet ”World All-Stars” kohtaa Suomen Legendat ”Finnish Legends” Kuopiohallin koripalloareenalla!

Puijon kisojen kaksipäiväisessä kilpailuohjelmassa hypätään maanantaina 11.3. karsintakilpailu. Karsinnan jälkeen mäkitähdet siirtyvät Kuopiohalliin kohtaamaan toisensa kaikille vieraassa lajissa, koripallossa. Lisää Havuja Challenge World All-Stars joukkueessa nähdään maailmancupin kärkihyppääjät mm. Gregor Schlierenzauer, Thomas Morgestern, Anders Jakobsen, Simon Ammann, Noriaki Kasai ja monta muuta! Suomen Legendojen joukkueen rivistöissä nähdään mm. Janne Ahonen, Toni Nieminen, Jani Soininen, Matti Hautamäki ja Ari-Pekka Nikkola. Kuopio-hallin pelikentällä nähdään siis yli 100 arvokisamitalia saalistaneet sankarit!

Tapahtuman toinen moottoreista, Janne Seppälä, kertoo hyvistä kokemuksista elokuun pituushyppy-tempauksesta ja idean kehittelystä tähän tapahtumaan.

- Elokuun hyväntekeväisyys pituushyppytapahtuma sai paljon positiivista palautetta, nosti savolaista heimohenkeä ja lämmitti monien mieliä. Tämän haasteen jälkeen aloimme hieroa päitä yhteen, mitä keksitään. Vänärillä ei ollut miehen omin laji ja tässä haluttiin laittaa ”vahinko” kiertämään.
- Tapahtumasta saatavista tuotoista puolet suunnataan Janne Happosen kuntoutuksen tukemiseen ja toinen puolisko Puijon Hiihtoseuran junioritoimintaan ja erityisesti Havun mäkikouluun – lisää havuja, pieniä mäkihyppääjiä, halutaan lajin pariin, kertoo Seppälä tavotteista.
- Tapahtumasta tehdään koko perheen tapahtuma. Koripallon lisäksi halliin tulee paljon muuta toimintaa. Esiotteluna pelataan KuPS vastaan yllätys julkkisjoukkue, cheerleaderit, DJ, elävää musiikkia, lasten puuha-alue, Angry Bird-yllätyksiä ja paljon muuta.

Pekka Niemelän välittämä kutsu tapahtumaan on saanut kansainvälisessä mäkiperheessä innostuneen vastaanoton.

- Viikossa on nämä kaikki kovat vastanneet myönteisesti kutsuumme. Viesti on ollut, että tämä on parasta mitä lajillemme voi tehdä ja samalla tukea juniorityötä. Tapahtuman suojelijoiksi ovat lupautuneet Olympiakomiteasta Mika Kojonkoski, SHL ry:n varapuheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori sekä itse Walter Hofer, Kansainvälisen hiihtoliiton mäkikoordinaattori, Niemelä toteaa tyytyväisenä.
Puijon Hiihtoseura on tapahtuman järjestäjätaho. Pirinen-Seppälä-voimakaksikko haluaa tapahtumasta koko maakunnan hauskan tapahtuman ja odottaa pääsylippujen myytävän ennätysajassa loppuun.
- Luovia ollaan ja se voidaan luvata, että kaikilla on varmasti hauskaa! Tapahtumalla nostetaan myös osaltaan Puijon kisojen tapahtumaa, yhteisöllisyys mäkimaailmassa on jo nyt tehnyt vaikutuksen. Toisaalta vastaavaa ei ole järjestetty mäkihypyn maailmancupin kilpailujen yhteydessä, joten tämä jää varmasti mieleen myös tänne kilpailemaan tuleville mäkimaajoukkueille, toteaa Mikko Pirinen järjestelyistä.

Elokuun pituushyppykisaan liittyi harjoittelukielto. Sama sääntö tässäkin.
- Harjoittelukielto on kaikilla pelaajilla, meillä on agentit ympäri Keski-Eurooppaa ja Pohjoismaissa, totesi Seppälä-Pirinen-kaksikko nauraen.

Tapahtuman sankari Janne ”Havu” Happonen oli myönteisesti yllättynyt ja alkuun hämillään siitä mitä hänen päänsä menoksi on keksitty.
- Yllätyin tästä ja pari päivää kädet täristen että mitähän ne keksii. Kuulostaa kyllä hienolta, totesi leikkauksestaan hyvin toipumassa oleva Happonen.

Lipunmyynnistä lisäätietoja julkaistaan pian. 5, 10 ja 15 euron hintaiset liput myydään Kuopion keskustan pisteistä ja nettimyynnissä. Lisää tietoja ja uusia tähtinimiä joukkueisiin julkaistaan sosiaalisessa mediassa lähiviikkojen aikana!

Lisätietoja:
Janne Seppälä,
Promoottori,
puh: 044 0620 722

Seppälä&Pirinen presents:
Lisää HAVUJA Challenge

Joukkueet:

Finnish Legeds: Janne Ahonen, Toni Nieminen, Ari-Pekka Nikkola, Risto Laakkonen, Mika Laitinen, Matti Hautamäki, Mika Kojonkoski, Kari Ylianttila, Kimmo Savolainen, Ville Kantee, Jani Soininen
Kapteeni: Seppo Pelli
Valmennus: Kari Ylianttila, Pekka Niemelä, Kimmo Savolainen

World All-Stars: Gregor Schlierenzauer, Thomas Morgestern, Wolfgang Loitzl, Andreas Kofler, Tom Hilde, Anders Bardal, Anders Jakobsen, Simon Ammann, Noriaki Kasai, Dieter Thoma

Valmennus: Alexander Pointner, Alexander Stöckl