Tiedote: Puijon Kisoille mittava tuki Kuopion, Hiihtoliiton ja PHS:n yhteistyösopimuksella

Tiedote, Puijon kisat - Mäkihypyn maailmancup, Kuopio
20.5.2014 julkaisuvapaa heti

Kuopion kaupunginvaltuusto on maanantaina 19.5.2014 pitämässään kokouksessa hyväksynyt Kuopion kaupungin, Suomen Hiihtoliitto ry:n ja Puijon Hiihtoseura ry:n välisen yhteistyösopimuksen vuosille 2015 - 2016. Sopimuksen myötä Puijon Kisat - Mäkihypyn maailmancup saa entistä paremman tuen tapahtuman järjestämiseen ja pitkäjänteiseen kehittämiseen. Lisäksi sopimus selkeyttää ja vahvistaa tapahtumanjärjestäjien rooleja.

Kuopion kaupungin tuki tapahtumalle on tärkeä ja se mahdollistaa kilpailun laadukkaan järjestämisen. Kokonaisuus sisältää muun muassa Puijon urheilukeskuksen alueen ylläpidon maailmancuptasoisen tapahtuman vaatimalla tasolla, resursseja tapahtuman infran rakentamiseen sekä tukea tapahtuman markkinointiin.

Kuopion kaupungin tapahtumapalveluiden johtaja Jaana Vasankari on tyytyväinen kolmikantaiseen sopimukseen, joka selkeyttää myös toimijoiden roolia tapahtumatuotannossa.

"Tavoite oli laatia yhteistyösopimus, johon olisivat tyytyväisiä FIS, SHL, PHS ja Kuopion kaupunki. Prosessin aikana Puijon Kisat kävi syvän läpivalaisun. PHS:llä riittää haasteita, mutta tämä kolmikantasopimus on erittäin merkittävä askel kohti kestävää tapahtumaa. Kuopiolaiset ja itä-suomalaiset haluavat nähdä Puijolla maailmancup-tapahtumia tulevaisuudessakin."

Suomen Hiihtoliitto omalta osaltaan edesauttaa Kuopion säilymistä Kansainvälisen Hiihtoliiton (FIS) mäkihypyn maailmancupin kalenterissa kisajärjestäjänä. Lisäksi Puijolla tullaan näkemään Continental Cupin sekä FIS-cupin osakilpailuja.

”Kuopio on perinteikäs ja hyvä mäkihyppy paikkakunta, jolla on erinomaiset valmiudet maailmancupin järjestämiseen. Haluamme omalta osaltamme edesauttaa Kuopion säilymista kalenterissa ja myös taata hyvää maailmanluokan näkyvyyttä Kuopio-Tahko Regionille”, Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala sanoo.

Kulmala näkee myös kilpailujen myöhäisen ajankohdan positiivisena, kun katsotaan kaikkien Suomen maailmancupien muodostamaa kokonaisuutta.

”Kilpailukalenteriteknisesti Kuopio on viimeinen näistä meidän kisoista. Toisin sanoen, Kuopiolla on hyvät valmiudet järjestää muualla mahdollisesti peruuntuneita kisoja, toimia tavallaan myös varapaikkana. Lisäksi olemme keskustelleet yhdistetyn kilpailujen järjestämisestä Kuopiossa, se on kisa-alueen kannalta täysin mahdollista”, Kulmala jatkaa.

Puijon Hiihtoseuran vastuulla on itse tapahtuman johtaminen ja kilpailun läpivieminen. Lisäksi PHS vastaa omalta osaltaan tapahtuman markkinoinnista. Kuopion kaupunki tukee tapahtumaa infran lisäksi markkinoinnissa.

”Puijon Kisat on merkittävä kanava Kuopio-Tahko Region -brändin tunnetuksi tekemisessä kansainvälisesti. Kisoilla on merkittävä kansainvälinen näkyvyys”, sanoo Kuopion kaupungin markkinointijohtaja Kirsi Soininen.

Lisätietoja päätöksestä ja sopimuksesta http://publish.istekkipalvelut.fi/kokous/2014264246-5.HTM

www.puijonkisat.fi
www.facebook.com/puijonkisat
www.vimeo.com/puijoskigames