Ennakkotieto lehdistötiedotteesta keskiviikkona 2.3.2005 klo 9.00 - Hypon asuntomarkkinoiden tilanneanalyysi Q1 / 2005

Suomen Hypoteekkiyhdistys ja AsuntoHypoPankki julkistavat ensimmäisen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä 2.3.2005

Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo-konserni julkisti edellisen, neljättä vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 2.12.2004. Analyysin otsikoita olivat ”Asuntomarkkinoilla rauha maassa.” ” Markkinoiden rauhoittuminen tapahtunut ilman korkojen nousua” ja ” Edulliset asuntolainat asumistason parantamiseen, ei pelkästään hintojen nousuun. ” Analyysi Q4/2004 on kokonaisuudessaan nähtävillä internetsivuilla www.hypo.fi Hypo julkaisee tämän vuoden ensimmäistä neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä keskiviikkona 2.3.2005 klo 9.00 Suomen Hypoteekkiyhdistys Suomen AsuntoHypoPankki Oy Matti Inha Toimitusjohtaja Puhelin (09) 228 361 tai 0500 500 013 Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut pelkästään asuntorahoitukseen. Vuoden 2004 tilinpäätöksen mukaan Hypo-konsernin tase oli 435 milj.€, kauden liikevoitto ennen tilinpäätössiirtoja ja veroja 3,7 milj.€, lainakanta 374 milj.€, vakavaraisuus 20,7 % ja kulut tuotoista 50,2 %. Pitkäaikainen luottoluokitus A+ (vakaa) / Suomen Asiakastieto Oy (aik.Fennorating Oy) Lisätietoja internetsivuilta www.hypo.fi