HYPON ASUNTOMARKKINA-ANALYYSI Q1/2006

Suomen Hypoteekkiyhdistys ja Suomen AsuntoHypoPankki Oy julkistavat ensimmäisen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä maanantaina 27.2.2006 klo 9.00. Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo-konserni julkisti edellisen, neljättä vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 25.11.2005. Analyysin Q4/2005 otsikoita olivat: ”Ostajan asema asuntomarkkinoilla paranee” sekä ”Asuntokauppaan jarrutusta”. Analyysi Q4/2005 on kokonaisuudessaan nähtävillä internetsivuilla www.hypo.fi. Hypo julkaisee tämän vuoden ensimmäistä neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä maanantaina 27.2.2006 klo 9.00. Suomen Hypoteekkiyhdistys Suomen AsuntoHypoPankki Oy Matti Inha Toimitusjohtaja Puhelin (09) 228 361 tai 0500 500 013 Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut pelkästään asuntorahoitukseen. Ensimmäistä puolta vuotta 2005 koskevan osavuosikatsauksen mukaan Hypo-konsernin tase oli 452,2 milj.€, vakavaraisuus 19,3 %, luottokanta 397,6 milj.€ ja liikevoitto 1,2 milj.€. Luottoluokitus A+ (vakaa) / Suomen Asiakastieto Oy.