HYPON ASUNTOMARKKINA-ANALYYSI Q2/2010

Suomen Hypoteekkiyhdistys ja Suomen AsuntoHypoPankki Oy julkistavat vuoden 2010 toisen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä maanantaina 7.6.2010 klo 9.00.

Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo -konserni julkisti edellisen, ensimmäistä vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 1.3.2010.

Analyysin Q1/2010 otsikoita olivat: ”Asuntomarkkinoilla nyt jäitä hattuun ja pää kylmänä” sekä ”Suomen asuntomarkkinoiden maltti ei kestä alhaista korkotasoa” ja ”vanhojen asuntojen hinnannousuun ei perusteita”

Analyysi Q1/2010 on kokonaisuudessaan nähtävillä Hypon internetsivuilla www.hypo.fi.

Hypo julkaisee toista neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä maanantaina 7.6.2010 klo 9.00

Matti Inha

Toimitusjohtaja, Rahoitusneuvos

Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut pelkästään asuntorahoitukseen. Konserniin kuuluu myös vuonna 2002 perustettu talletuspankki, Suomen AsuntoHypoPankki Oy.

Tilinpäätöksen 31.12.2009 mukaan Hypo-konsernin tase oli 703 miljoonaa euroa, vakavaraisuus 17,5 %, luottokanta 515 miljoonaa euroa ja liikevoitto 3,0 miljoonaa euroa.

Lisätiedot: www.hypo.fi

Hypo - Parempaan Asumiseen. Turvallisesti