HYPON ASUNTOMARKKINA-ANALYYSI Q4/2005

Suomen Hypoteekkiyhdistys ja Suomen AsuntoHypoPankki Oy julkistavat neljännen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä perjantaina 25.11.2005 klo 9.00

Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo-konserni julkisti edellisen, kolmatta vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 2.9.2005. Analyysin Q3/2005 otsikoita olivat: ”Asuntomarkkinoilla vauhti ei hellitä. Hinnat hyppäsivät.” sekä ”Kova kilpailu kiinteistövälityksessä ja asuntorahoituksessa sisältää myös ylilyöntejä kiihdyttäen osaltaan markkinoita”. Analyysi Q3/2005 on kokonaisuudessaan nähtävillä internetsivuilla www.hypo.fi Hypo julkaisee tämän vuoden neljättä neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä perjantaina 25.11.2005 klo 9.00. Suomen Hypoteekkiyhdistys Suomen AsuntoHypoPankki Oy Matti Inha Toimitusjohtaja Puhelin (09) 228 361 tai 0500 500 013 Suomen Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin valtakunnallinen ja yksityinen luottolaitos, perustettu 1860. Hypo-konserni on kaikista pankki- ja vakuutusyhtiöistä riippumaton, jäsentensä omistama keskinäinen yhtiö, joka toiminnassaan on erikoistunut pelkästään asuntorahoitukseen. Ensimmäistä puolta vuotta 2005 koskevan osavuosikatsauksen mukaan Hypo-konsernin tase oli 452,2 milj.€, vakavaraisuus 19,3 %, luottokanta 397,6 milj.€ ja liikevoitto 1,2 milj.€. Luottoluokitus A+ (vakaa) / Suomen Asiakastieto Oy.