HYPON ASUNTOMARKKINA-ANALYYSI Q4/2009

Suomen Hypoteekkiyhdistys ja Suomen AsuntoHypoPankki Oy julkistavat vuoden 2009 neljännen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä torstaina 3.12.2009 klo 9.00. Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo -konserni julkisti edellisen, kolmatta vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 3.9.2009. Analyysin Q3/2009 otsikoita olivat: ”Korolla on väliä = Korkoelvytys tehoaa” ja ”Ruotsissa on jo nähty miinuskorko, -0,5 % keskuspankkitalletuksille. Suomessa 50 mrd talletuspotti lähes nollakorolla. Korkoriskiltä kannattaa suojautua ja talletuksiaan kannattaa kilpailuttaa.” Analyysi Q3/2009 on kokonaisuudessaan nähtävillä Hypon internetsivuilla www.hypo.fi. Hypo julkaisee neljättä neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä torstaina 3.12.2009 klo 9.00 Suomen Hypoteekkiyhdistys & Suomen AsuntoHypoPankki Oy Matti Inha Toimitusjohtaja, Rahoitusneuvos Puhelin (09) 228 361 tai 0500 500 013