Hypon asuntomarkkinoiden tilanneanalyysi Q1 / 2004 - Suomen Hypoteekkiyhdistys ja AsuntoHypoPankki julkistavat ensimmäis

Ennakkotieto lehdistötiedotteesta ja lehdistötilaisuudesta maanantaina 1.3.2004 klo 9.30 Hypon asuntomarkkinoiden tilanneanalyysi Q1 / 2004 Suomen Hypoteekkiyhdistys ja AsuntoHypoPankki julkistavat ensimmäisen neljänneksen asuntomarkkinoiden tilanneanalyysinsä 1.3.2004 Asuntorahoitukseen keskittynyt Hypo-konserni julkisti edellisen, neljättä vuosineljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan analyysinsä 2.12.2003. Sen mukaan oli "asuntomarkkinoilla lievää rauhoittumista. Markkinat olivat silti edelleen hyvin vilkkaat". Hypoteekkiyhdistys totesi joulukuun alussa, että "Rauhallinen hintakehitys olisi nyt sekä toivottavaa että todennäköistä." Analyysin mukaan Hypossa - pelätään asuntojen hintojen nousun jatkuvan (kysyntä ylittää koko ajan tarjonnan) - uskotaan maltilliseen hintakehitykseen (nousevat korot) - ei pidetä todennäköisenä asuntojen hintojen yleistä laskua (talouden elpyminen). Analyysi Q4/2003 on kokonaisuudessaan nähtävillä internetsivuilla www.hypo.fi Hypo julkaisee tämän vuoden ensimmäistä neljännestä koskevan kasvukeskusten asuntomarkkinoita kuvaavan tilanneanalyysinsä maanantaina 1.3.2004 klo 9.30 Tiedotustilaisuus pidetään Hypon perinteikkäässä J. V. Snellman pankkisalissa, osoitteessa Yrjönkatu 9 A, 2 kerros. Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tilaisuuteen. Tilaisuus kestää max. 1 tunnin. Suomen Hypoteekkiyhdistys Suomen AsuntoHypoPankki Oy Matti Inha Toimitusjohtaja Puhelin (09) 228 361 tai 0500 500 013 Vuoden 2003 tilinpäätöksen mukaan Hypo-konsernin tase oli 403 milj.€, tilikauden voitto 3,4 milj.€, lainakanta 365 milj.€, vakavaraisuus 22,4 % ja kulut tuotoista 54,1 %. Pitkäaikainen luottoluokitus A+ (vakaa) / Fennorating Lisätietoja internetsivuilta www.hypo.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00170/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/24/20040224BIT00170/wkr0002.pdf