Hypoteekkiyhdistys uudisti Internet-palvelut

ASUNTOLAINOJEN HAKEMISESSA INTERNETIN KÄYTTÖ ON LISÄÄNTYNYT Hypoteekkiyhdistys uudisti Internet-palvelut Asuntolainojen hakemisessa ja pankkien asuntolainojen vertailemisessa on Internetin käyttö lisääntynyt ja vakiinnuttanut asemansa. Hypoteekkiyhdistyksen uusista asuntolainoista jo yli 60 % haetaan Internetin välityksellä. Asuntomarkkinoiden tarjonta, niin itse asunnot kuin eri rahoitusvaihtoehdotkin, tutkitaan nykyisin hyvin tarkkaan verkkopalvelujen avulla, ennen kuin se ihan todellinen kaupanteko alkaa. -"Verkkopalvelut ovatkin tänä päivänä kuluttajien tärkein tiedonsaantikanava silloin, kun he suunnittelevat elämänsä todennäköisesti suurinta taloudellista päätöstä, asunnon hankintaa ja sen rahoitusta", sanoo Hypoteekkiyhdistyksen toimitusjohtaja Matti Inha. Hypon uudistuneet Internet-sivut: www.hypoteekkiyhdistys.fi Suomen Hypoteekkiyhdistyksen uudistuneilla Internet-sivuilla on roppakaupalla tietoa eri asuntorahoitusvaihtoehdoista ja ajantasaista asuntomarkkinatietoa. Asiakkaille lainahakemuksen tekeminen verkkopalvelujen avulla on helppo ja vaivaton tapa saada eri rahoittajilta oma henkilökohtainen lainatarjouksensa. Hypoteekkiyhdistys on markkinoiden ainoa pelkästään asuntorahoitukseen erikoistunut luottolaitos. Uudet Internet-palvelut osa laajempaa uudistusta mm. Hypon uusi visuaalinen ilme Internet-palvelun uudistus on osa Hypoteekkiyhdistyksen laajaa uudistumista, jonka tavoite on tarjota asuntorahoituksesta kiinnostuneille asiakkaille ensiluokkaiset palvelut. Internet-palvelujen visuaalisen ilmeen on suunnitellut Kreab Oy. Hypoteekkiyhdistyksen toimitusjohtaja Matti Inhan mukaan Kreabin tiimi on onnistunut erinomaisesti uudistamaan koko Hypoteekkiyhdistyksen ulkoisen ilmeen. -"Toimeksiannon tavoite oli säilyttää vanha perinne, turvallisuus ja luotettavuus ja samalla luoda ripaus uutta. Tämä näkyy hyvin myös uusilla Internet-sivuillamme," Matti Inha toteaa. Tietotekniikkaratkaisun toimitti Mansoft tietotekniikka Oy Uudistetun Internet-palvelun tietotekniikkaratkaisun on toimittanut Mansoft tietotekniikka Oy. Ratkaisu perustuu MASP Internet-sivujen kehitysympäristöön, jonka avulla Hypoteekkiyhdistys pystyy itse muokkaamaan Internet-palvelujen sisältöä Internet-selaimella. -"Mansoftin ratkaisu sopi meidän tarpeisiimme hyvin, koska halusimme yhdistää palvelun helpon käytön ja ylläpidon. Järjestelmän turvallisuus ja kustannustehokkuus ovat myös meille tärkeitä ominaisuuksia," sanoo pankinjohtaja Ari Pauna Suomen Hypoteekkiyhdistyksestä. MASP (Mansoft Application Service Providing) on Mansoftin yhteisöille ja yrityksille tarjoama palvelu, jolla luodaan ja ylläpidetään Internet-, extranet- ja intranet-sivustoja. Palvelu perustuu sovellusvuokraukseen, ja siksi asiakkaalta ei edellytä erillisiä laite- tai ohjelmistoinvestointeja. Mansoft tietotekniikka Oy vastaa palvelun ylläpidosta, tietojen varmistuksesta, tietoturvasta ja sovellustuesta. -"Suomen Hypoteekkiyhdistys on meille tärkeä ja haastava asiakas. Hypo toimii monitoimittaja ympäristössä, jolloin voimme hyödyntää osaamistamme sovellusten integroimisesta. Vahvuutemme on toteuttaa tuotekehityshankkeet nopeasti ja joustavasti", sanoo Mansoftin toimitusjohtaja Reijo Bäckman. Lisätietoja: Suomen Hypoteekkiyhdistys, Suomen AsuntoHypoPankki Oy Pankinjohtaja Ari Pauna puh. (09) 228 361, 050 353 4690 Mansoft tietotekniikka Oy, Markkinointipäällikkö Samu Bäckman puh. (09) 256 6065 Suomen Hypoteekkiyhdistys, Hypo on itsenäinen asuntorahoitukseen erikoistunut luottolaitos. 142 vuotiaan, Suomen vanhimman yksityisen luottolaitoksen toiminta on finanssiryhmistä riippumatonta ja luotettavaa. Koska Hypoteekkiyhdistys ei jaa voittoa, se pystyy pitämään lainaehdot kohtuullisina. Hypoteekkiyhdistyksen täysin omistama tytäryhtiö Suomen AsuntoHypoPankki Oy sai talletuspankkitoimiluvan 10.10.2002. Talletuspankkitoiminta aloitetaan alkuvuodesta 2003. Mansoft tietotekniikka Oy on kasvava täyden palvelun ohjelmistotalo, joka toimittaa asiakkailleen valmiita sovelluksia, laajoja asiakaskohtaisesti räätälöityjä sovellusratkaisuja, konsultointi- ja tukipalveluja. Mansoftilla on toimipisteet Loimaalla, Naantalissa ja Espoossa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021216BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021216BIT00250/wkr0002.pdf