SUOMEN HYPOTEEKKIYHDISTYKSEN LUOTTOLUOKITUS, JOUKKOVELKAKIRJAOHJELMA JA SIJOITUSTODISTUSOHJELMA Suomen Hypoteekkiyhdistykselle on tänään annettu A+ luottoluokitus Fennorating Oy toimesta. Luokitus kuvaa Fennorating Oy:n arviota yhdistykseen liittyvästä luottoriskistä pitkäaikaisilla luottomarkkinoilla. Suomen Hypoteekkiyhdistyksen perustama kotimainen enintään 100 miljoonan euron määräinen joukkovelkakirjaohjelma on päivitetty. Ohjelman alla on laskettu liikkeeseen arvo-osuusmuotoinen sarjalaina (laina 1/2000), joka on suunnattu institutionaalisille sijoittajille. Lainamäärä on enintään 50 miljoonaa euroa, josta on laskettu liikkeeseen 39 miljoonaa euroa. Sarjalainan liikkeeseen laskettua määrää on tarkoitus korottaa. Lainan emissiokurssi on vaihtuva. Lainan 1/2000 korko on sidottu 6 kk:n Euriboriin ja jäljellä oleva laina-aika on noin kolme vuotta (erääntyy 2.11.2005). Suomen Hypoteekkiyhdistyksen ohjelma ja sen alla vuosina 2000-2002 liikkeeseen lasketut lainat on listattu Helsingin Pörssin ylläpitämälle pörssilistalle. Ohjelman on järjestänyt Sampo Pankki Oyj. Ohjelman esitettä on saatavilla järjestäjältä ja Suomen Hypoteekkiyhdistykseltä 16.10.2002 lukien. Lisäksi Suomen Hypoteekkiyhdistys on perustamassa 100 miljoonan euron määräistä sijoitustodistusohjelmaa, jonka järjestäjinä toimivat Nordea Pankki Suomi Oyj ja Sampo Pankki Oyj. . Lisätietoja: Suomen Hypoteekkiyhdistys, toimitusjohtaja Matti Inha, puh. 228 361 talousjohtaja Raimo Vaherno, puh. 228 361 Sampo Pankki Oyj, johtaja Riitta Salonen, puh. 010 513 3633 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/11/20021011BIT00560/wkr0004.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/11/20021011BIT00560/wkr0005.pdf