SUOMEN HYPOTEEKKIYHDISTYS SUUNNITTELEE UUDEN SARJALAINAN LIIKKEESEENLASKUA

LEHDISTÖTIEDOTE 7.5.2003 Julkaisuvapaa heti SUOMEN HYPOTEEKKIYHDISTYS SUUNNITTELEE UUDEN SARJALAINAN LIIKKEESEENLASKUA Suomen Hypoteekkiyhdistys suunnittelee uuden sarjalainan liikkeeseenlaskua. Laina suunnataan pääasiassa institutionaalisille sijoittajille. Lainamäärä on enintään 50 miljoonaa euroa ja lainan emissokurssi on vaihtuva. Laina-aika on viisi vuotta (2.6.2003- 2.6.2008). Lainan 1/2003 korko on sidottu 6 kk:n Euriboriin. Sarjalaina lasketaan liikkeeseen Suomen Hypoteekkiyhdistyksen joukkovelkakirjaohjelman alla, jonka määrää korotetaan 100 miljoonasta eurosta 200 miljoonaan euroon. Lainalle 1/2003 haetaan listausta Helsingin Pörssin ylläpitämälle pörssilistalle. Sarjalainan järjestää Sampo Pankki Oyj. Ohjelman listalleottoesite ja sarjalainan lainakohtaiset ehdot on saatavilla järjestäjältä Sampo Pankki Oyj:ltä ja Suomen Hypoteekkiyhdistykseltä 12.5.2003 lukien. Lainan ensimmäisen erän myyntiaika alkaa 14.5.2003. Suomen Hypoteekkiyhdistykselle on annettu A+ luottoluokitus Fennorating Oy toimesta. Luokittajan mukaan tilanne on vakaa. Luokitus kuvaa Fennorating Oy:n arviota yhdistykseen liittyvästä luottoriskistä pitkäaikaisilla luottomarkkinoilla. Lisätietoja: Suomen Hypoteekkiyhdistys, toimitusjohtaja Matti Inha, puh. 0500 500 013 varatoimitusjohtaja Raimo Vaherno, puh. 2283 6211 Sampo Pankki Oyj, johtaja Riitta Salonen, puh. 010 513 3633 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/07/20030507BIT00560/wkr0002.pdf