Suomen Hypoteekkiyhdistys tarjoaa asiakkailleen asunnonvaihtoasuntoa

Uutta asuntomarkkinoilla Suomen Hypoteekkiyhdistys tarjoaa asiakkailleen asunnonvaihtoasuntoa Asuntorahoitukseen keskittynyt Suomen Hypoteekkiyhdistys tuo asuntomarkkinoille uuden palvelukonseptin helpottamaan asunnon vaihtoon liittyviä riskejä. Hypoteekkiyhdistys tarjoaa asuntolaina-asiakkailleen pääkaupunkiseudulla asunnonvaihtoasuntoa joustavin ja asiakkaan tarpeen mukaan räätälöidyin vuokraehdoin. Asunnonvaihtoasunto-konsepti sopii erinomaisen hyvin esim. omakotirakentajalle, joka voi järjestelyn avulla pienentää vanhan asunnon myyntiin liittyvää riskiä sekä vähentää samalla rakennusaikaisen rahoituksen tarvetta. Muutkin asunnonvaihtajat voivat järjestelyn avulla välttää riskiä kahden asunnon loukusta myymällä ensin vanhan asuntonsa ja etsimällä sitten rauhassa uutta asuntoa tai odottamalla uuden asunnon valmistumista. Tällä hetkellä Hypoteekkiyhdistyksellä on tarjolla kaikkia asuntotyyppejä yksiöistä aina isompiin perheasuntoihin saakka. Asunnot sijaitsevat Helsingin, Espoon ja Vantaan alueilla. Hypoteekkiyhdistys on Suomen vanhin yksityinen luottolaitos, joka on keskittynyt asuntorahoitustuotteisiin. "Haluamme tarjota asuntolaina- asiakkaillemme monipuoliset ja kilpailukykyiset palvelut kaikissa asuntorahoitukseen liittyvissä asioissa. Uskon, että uusi palvelumme asunnonvaihtoasunnosta kiinnostaa erityisesti omakotirakentajia pääkaupunkiseudulla. Onhan omakotirakentamisen aikajänne helpostikin yli vuodenkin pituinen. Vanhan asunnon myyntihinnan saaminen heti uuden rakentamiseen pienentää reilusti korkokustannuksia ja samalla riski kahden asunnon loukusta jää pois" sanoo Hypoteekkiyhdistyksen toimitusjohtaja Matti Inha. SUOMEN HYPOTEEKKIYHDISTYS Lisätietoja antaa: Matti Inha Toimitusjohtaja puhelin 228 361 tai gsm 0500 500 013 Vuoden 2001 tilinpäätöksen mukaan Suomen Hypoteekkiyhdistyksen tase oli 336 milj.€, liikevoitto 2,7 milj.€, lainakanta 296 milj.€, lainoja 9 405 kpl, vakavaraisuus 24,6% ja tuotto-kulu-suhde 1,9. Hypoteekkiyhdistys on toukokuussa 2002 jättänyt hakemuksen talletuspankkitoimiluvasta. Lisätietoja Internet-sivuilta www.hypoteekkiyhdistys.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/04/20020704BIT00040/wkr0002.pdf