Auli Turtiainen Kansallisteatterin vakituiseksi pukusuunnittelijaksi

Turtiainen on tehnyt pitkän uran niin teatterissa kuin elokuva-alalla. Hän aloittaa Kansallisteatterin vakituisena pukusuunnittelijana huhtikuun alusta.

Auli Turtiainen on työskennellyt Kansallisteatterissa vuodesta 1997. Hän toimi ensin pukusuunnittelijana ja puvuston päällikkönä, sittemmin markkinointisuunnittelijana (2007-2011) ja markkinointipäällikkönä (2011−2019).

”Koen vahvasti, että Kansallisteatteri on toinen kotini. Kun siirryn jälleen pukusuunnittelijaksi, palaan taiteellisille juurilleni”, Turtiainen summaa.

Kansallisteatterin toisena vakituisena pukusuunnittelijana työskentelee Tarja Simone.
Auli Turtiaisen seuraava pukusuunnittelutyö on Leena Tammisen Yhtä matkaa, jonka kantaesitys nähdään Suurella näyttämöllä 22.maaliskuuta.  Syksyn suunnittelutyöt nähdään kotimaisissa uutuuksissa, Melli Maikkulan kirjoittamassa ja Kaisa-Liisa Logrenin ohjaamassa komediassa Pelle sekä Elli Salon kirjoittamassa ja Riikka Oksasen ohjaamassa teoksessa Alina. ”Mahtavaa päästä työskentelemään huippunaisten kanssa kotimaisissa uutuusesityksissä! Olen hyvin inspiroitunut sekä tekijöistä että teoksista”, Turtiainen iloitsee.

Kansallisteatteri on vuonna 1872 perustettu vanhin suomenkielinen teatteri. Kansallisteatteri on taiteellinen teatteri, jonka ohjelmistossa nähdään tuoreinta kotimaista draamaa, kiinnostavimpia ulkomaisia näytelmiä ja parhaita klassikoita. Kansallisteatterin toimintaa ohjaavia arvoja ovat taiteellisuus, keskustelevuus ja tasa-arvoisuus.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt
viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Valokuva (kuvaaja Sanna Breilin) liitteenä

Suomen Kansallisteatteri