Hyvää kesää ja tervetuloa Kansallisteatterin syyskauden avajaisiin!

Kiitos hyvästä yhteistyöstä kevätkaudella 2015. Lämpimästi tervetuloa Kansallisteatterin syyskauden avajaisiin ja lehdistötilaisuuteen Suurelle näyttämölle tiistaina 11. elokuuta kello 11.00! Tilaisuudessa nähdään kohtauksia syyskauden ensi-illoista ja kuullaan lisää uutuuksista.

Suuren näyttämön ensi-iltakauden avaa Aleksis Kiven klassikkokomedia Nummisuutarit (ohjaus Janne Reinikainen), lokakuussa kantaesitetään Timo K. Mukan ̶ Kristian Smedsin Tabu – ihmisen ääni (ohjaus Kristian Smeds) ja marraskuussa saa uusintaensi-iltansa koko perheen rakastettu Saiturin joulu (ohjaus Kurt Nuotio).

Pienellä näyttämöllä nähdään uutta huippudraamaa: Martin Crimpin viiltävän ironinen tutkielma Onnellisuuden tasavalta (ohjaus Minna Leino) sekä Heini Junkkaalan narsismiin pureutuva Olipa kerran minä (ohjaus Milja Sarkola).

Willensaunassa nähdään kotimaisia uutuuksia: Pasi Lampelan intensiivinen ihmissuhdedraama Nyt kun olet minun (ohjaus Pasi Lampela) sekä Olka Horilan tulkinta Anu Silfverbergin kirjaan perustuvasta Äitikortista (ohjaus Olka Horila).

Omapohjassa saa Suomen kantaesityksensä Duncan Macmillanin ekologinen rakkaustarina Keuhkot (ohjaus Juha Jokela) sekä Nadja Sumasen nuortennäytelmä Rambo (ohjaus Elina Kilkku).

Helsingin juhlaviikot
tuo Kiinan Kansallisteatteriin Wusheng Companyn teoksella Viimeinen taistelija. Nukketeatteri Sytkyt tarjoaa talven taikaa koko perheelle Muumilaakson talven myötä.

Kiasma-teatteriin valmistuu Kiertuenäyttämön vankeudesta vapautumista käsittelevä Vapauden kauhu (ohjaus Jussi Lehtonen).

Kolmivuotinen Reittejä Kontulaan -yleisötyöprojekti huipentuu Muuttajat-esitykseen.

Pekka Heikkisen
absurdi monologi Lause (ohjaus Heikki Huttu-Hiltunen) kantaesitetään Lavaklubilla elokuussa.

Lämmintä kesää toivottaen,
Mia Hyvärinen ja Kansallisteatterin väki

______________________________________________________________________________________________

Palaamme kesälomilta jälleen 3.8. Kerrothan saapumisestasi tilaisuuteen 6.8. mennessä: tiedotuspäällikkö mia.hyvarinen (at) kansallisteatteri.fi.