Kalle Ropponen Kansallisteatterin valo-, ääni- ja video-osaston päälliköksi

Valosuunnittelija ja teatterintekijä Kalle Ropponen on nimitetty Kansallisteatterin uudeksi valo-, ääni- ja video-osaston päälliköksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.4.2020.

Kalle Ropponen on teatteritaiteen maisteri, joka on valmistunut Teatterikorkeakoulun valo- ja äänisuunnittelun koulutusohjelmasta 2004. Hän on työskennellyt laajalti kotimaisissa teattereissa. Ropposen töiden pääpaino on ollut uudessa kotimaisessa draamassa, mutta suunnittelutöiden listalta löytyy teoksia nykytanssista musikaaleihin.

Hänen valosuunnittelutöitään Kansallisteatterissa ovat olleet muiden muassa olleet Koiramäen Suomen historia (2019),  Kissani Jugoslavia (2018), Lemminkäinen (2018) ja Canth (2016).

Ropponen on myös toiminut pitkään Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto TEME ry:n puheenjohtajana.

viestintäpäällikkö Mia Hyvärinen mia.hyvarinen@kansallisteatteri.fi p. 050 540 5062

Suomen Kansallisteatteri
Läntinen Teatterikuja 1