Kansallisteatteri antautuu intiimiin keskusteluun - Pääsymaksuton keskustelutapahtuma tarkastelee seksin ja mielenterveyden tulevaisuutta

Kansallisteatterin Seuraava Näytös -keskustelusarjan viimeisessä tapahtumassa pohditaan elämän fyysistä ja psyykkistä nautinnollisuutta. Yleisölle avoin tilaisuus järjestetään Pienellä näyttämöllä 17.11.2019 kello 15.

Ilmastokriisi ja teknologian kehitys ovat mullistuksia ihmismielelle. Mitä minä haluan? Mihin olen oikeutettu? Miten ympäröivä todellisuus mahdollistaa tai rajoittaa nautinnon kokemista? Seuraava Näytös -keskustelusarjan neljäs tapahtuma “Laajenevaa rakkautta - mielenterveyden ja seksin tulevaisuus” keskittyy kysymyksiin nautinnosta, hyvinvoinnista ja suhteestamme ympäristöön.

“Seuraava Näytös -sarjan viimeinen osa kutsuu kuulijoita pohtimaan niin ihon, erotiikan kuin inhimillisten selviytymis- ja kommunikaatiotaitojen merkitystä tulevaisuudessa ,” sanoo keskustelusarjan ideasta ja toteutuksesta vastaava teatteritaiteilija Hilkka-Liisa Iivanainen.

“Keskustelu tulevaisuudesta on aina keskustelua halusta. Ilmastokriisin ja teknologian kehityksen kaltaiset mullistukset haastavat pohtimaan haluamisen rajoja: mikä on mahdollista, mikä hyväksyttävää?” lisää keskustelusarjan toinen tuottaja, viestintäyrittäjä Anne Ventelä.

Tapahtumassa kuullaan puheenvuorot teatterintekijöiltä, seksuaaliterapeutilta sekä tulevaisuuttaan suunnittelevalta nuorelta.

Lavalle nousevat koreografi ja tiedostavan seksin festivaalin järjestäjä Jarkko Partanen, Kansallisteatterin ja Wauhausin SAPIENS -menestysteoksen ohjaaja Anni Klein sekä skenografi Laura Haapakangas, Kallion lukion opiskelija Onerva Järvenpää ja seksuaaliterapeutti, seksologi Satu Söderström.

Keskustelusarjan konseptista ja puhujavalinnoista vastaavat teatteritaiteilija ja kuraattori Hilkka-Liisa Iivanainen ja viestintäyrittäjä Anne Ventelä. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Suomen Kansallisteatterin sekä ajatushautomo Demos Helsingin kanssa. Sisällöntuotantoa tukee Taiteen edistämiskeskus.

Seuraava Näytös: “Laajenevaa Rakkautta - mielenterveyden ja seksin tulevaisuus” Kansallisteatterin Pienellä näyttämöllä sunnuntaina 17.11. kello 15-17.30. Tilaisuus lähetetään suorana Kansallisteatterin internetsivuilla. Keskustelu käydään suomeksi.

Lisätietoa:

Kuraattori, teatteritaiteilija Hilkka-Liisa Iivanainen, +358 44 262 1157